Experiment pentru clasa pregătitoare online. Specialiștii: un posibil eșec (Video)
Pe hârtie şi în planurile Ministerului Educaţiei, şcoala online sună bine. În practică, va fi un dezastru pentru elevii din clasa pregătitoare, care vor învăţa în loc de ABC primele noţiuni despre Zoom, chat şi viteza internetului. Problemele tehnice şi nevoia de asistenţă din partea părinţilor transformă radical actul didactic. Mai mulţi profesori din ţară au făcut astăzi un experiment, care arată că şcoala virtuală, de la șase ani, este un eşec garantat.
- Problemele tehnice și nevoia de asistență, două dintre semnele de întrebare ridicate de specialiști în legătură cu implementarea acestui proiect.
- Autoritățile încă nu au stabilit în ce mod va începe noul an școlar.
Aşa a arătat prima lecție-experiment pentru un grup de copii din Bucureşti. Cu părinții alături și cu mascota preferată, au început să se cunoască prin intermediul ferestrelor virtuale.
Prima provocare a fost tehnică. A durat minute bune până au reușit să se conecteze toţi pe platformă.
Claudia Chiru, învățătoare București: Calculatorul meu a mers lent pentru că aveam foarte multe ferestre deschise, internetul a mers lent, Zoomul s-a oprit de trei ori după 40 de minute, pentru că eu nu am abonament și a fost provocare pentru copii să se reconecteze. Copiii cu microfonul, unii probleme cu zgomotul de fond.
Specialiștii spun că şcoala online pentru copiii de șase ani ar putea fi un început greșit. Iar părinții sunt cei care vor fi obligați să suplinească lipsa învățătorului. Pentru că predarea va fi una deficitară şi atenţia copiilor, greu de captat.
Claudia Chiru, învățătoare București: S-a demonstrat că este nevoie de un părinte pentru că au avut de făcut task-uri tehnice pe care unii dintre ei nu le-au făcut până acum. Unii copii sunt foarte atașați emoțional de părinți. Trimiți copiilor acasă un concept nou prin intermediul unui material, ei să-l studieze singuri sau cu părinții și a doua zi, când vin la școală, doar să îl aplici, doar să exersezi. Se taie partea de predat.
La Iaşi, experimentul arată aceleaşi probleme şi aceleaşi provocări.
Simona Mărinică, învățătoare Iași: A fost destul de greu să învățăm ritmul poeziei de astăzi. E destul de provocator să ajungem să repetăm cu toții versurile. O greutate e atunci când vrem să celebrăm finalitatea unei sarcini. Imediat apare o tristețe sau o melancolie.
Ministrul Monica Anisie nu are încă un scenariu clar pentru copiii care încep şcoala, dar nici pentru cadrele didactice. Cine adaptează programa pentru online şi cum, câţi profesori din ţară ştiu să folosească tabletele şi la câţi dintre ei vor ajunge tabletele promise de Ministerul Educaţiei e încă un mister.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰