Reacţia Ministerului Educaţiei la acuzele că sute de mii de elevi nu au manuale
Chiar dacă au trecut deja două săptămâni de când au început cursurile, elevii tot fără manuale au rămas. Cele mai multe cărţi lipsesc de la clasele a şaptea, a şasea şi a doua. Cum la Educaţie nu mai există niciun ministru, răspunsul autorităţilor este acelaşi în ultima lună.
Chiar dacă au trecut deja două săptămâni de când au început cursurile, elevii tot fără manuale au rămas. Cele mai multe cărţi lipsesc de la clasele a şaptea, a şasea şi a doua. Cum la Educaţie nu mai există niciun ministru, răspunsul autorităţilor este acelaşi în ultima lună: nu s-au terminat licitaţiile. Aşa că orele se ţin după fişe aduse de profesori şi culegeri cumpărate de părinţi.
Suntem la ora de engleză de la clasa a şasea, unde profesoara a fost nevoită să găsească tot felul de trucuri pentru lecţia ei. Pentru că manualele lipsesc deocamdată, copiii fac ore de dezbatere şi public speaking.
Elevii de clasa a VII-a trec prin această experienţă an de an de când au intrat în şcoală. Acum au primit doar manualele de muzică şi latină şi aleatoriu pentru fizică. Aşa că deocamdată lecţiile de matematică şi limba română sunt cele mai dificile. În aceste condiţii, tot auxiliarele îi salvează.
Astăzi şi mâine vor fi livrate pentru clasele a doua, a şasea şi a şaptea manuale pentru limba română, limba franceză, limba engleză şi educaţie plastică. Pentru biologie sau geografie elevii trebuie să mai aştepte cel puţin până luna viitoare pentru că editurile nu au trimis încă toate manualele aici, la depozit.
17 la sută dintre cărţile pentru clasa a VII-a sunt încă în proces de finalizare a licitaţiilor. Este singura explicaţie pe care o are acum Ministerul Educaţiei pentru generaţia de sacrificiu.
Aceiaşi elevi ar trebui să dea anul viitor un examen mult mai complicat, la limba română şi limba maternă, la matematică şi ştiinţe, la franceză sau engleză şi proba a patra, practică pe calculator.
La final, vor fi evaluaţi oral pentru competenţele sociale şi civice. Practic, este un examen transdisciplinar, total diferit de metodele de predare de la clasă.
Şi asta ar trebui să rezolve viitorul ministru al Educaţiei. Să modifice legea care ar putea încurca de anul viitor destinul a sute de mii de elevi de clasa a opta.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰