Video ANIMAŢIE. Două metrouri care mergeau în sens opus au fost la un pas să se ciocnească cu 80 km/h. "Trebuie să coborâm de aici că murim"
Două mii de oameni au fost aseară, la un pas de dezastru, într-o staţie de metrou din Bucureşti. Două trenuri care mergeau în sens opus au intrat pe aceeaşi linie şi s-au ciocnit, la o oră de vârf, când peroanele şi vagoanele erau supra-aglomerate. Unul dintre ele avea 80 de kilometri pe oră. Mecanicul a evitat catastrofa la milimetru. Data viitoare, ar putea fi tragic, însă, avertizează sindicaliştii. Dovadă că şi aseară, incidentele s-au ţinut lanţ.
- Trebuie să coborâm de aici că murim! Băi, deschide ușa! Băi, nebunule! Sparge un geam, ceva, că de aia eşti de la pompieri! Suntem o grămadă de suflete aici!
Seria de foc a început, aseară, în jurul orei şapte şi jumătate, o perioadă de vârf la metrou, cu trenuri arhipline. O garnitură veche de 40 de ani, cu aproape 1.000 de pasageri în ea, s-a stricat în staţia Mihai Bravu. Ţinuţi în vagoane, cu uşile închise, oamenii au intrat în panică, mai ales că angajaţii Metrorex nu le-au explicat ce se întâmplă şi când îşi vor putea continua călătoria: "Deschide... uşa! Stăm de 20 de minute aici! Nu ne anunţă nimieni nimic!"
Garnitura care mergea cu 80 de km/h a ajuns pe aceeaşi linie cu una oprită
În acest timp, mecanicul unui tren din generaţia nouă, rămas blocat în urma celui defect, a primit comanda să meargă cu spatele. Dintr-o eroare umană, spun surse din anchetă, garnitura care mergea cu 80 de kilometri pe oră, a ajuns pe aceeaşi linie cu una oprită în staţia Timpuri Noi.
- Cum au evitat doi mecanici o catastrofă, seara trecută, la metrou. Totul a pornit de un tren vechi de 40 de ani,...
- "Trebuie să coborâm că murim. Băi, deschide ușa!" Filmul incidentului de la metrou, după ce două trenuri s-au...
- Incident pe Magistrala 1 de metrou, după ce două trenuri s-au întâlnit pe aceeaşi linie. Staţiile s-au...
Cristi Popovici, reporter Observator: Când au observat că sunt pe punctul să se ciocnească violent, mecanicii celor două trenuri au făcut tot ce le-a stat în putinţă pentru a evita impactul. Cel care era în mers a frânat brusc, celălalt a pornit semnalele acustice și luminoase pentru a se face observat.
Cele două trenuri s-au tamponat uşor, iar garniturile s-au cuplat - doar norocul a făcut să nu asistăm la o catastrofă feroviară cu sute de victime!
Marian Artimon, preşedinte SLM: Dacă nu era factorul uman, specializat, profesionist, puteam să avem o catastrofă aseară!
Zeci de minute de confuzie, în care şefii Metrorex au încercat să muşamalizeze incidentul
Au urmat zeci de minute de confuzie, în care şefii Metrorex au încercat să muşamalizeze incidentul. La 19.35 au anunţat o simplă defecţiune tehnică în staţia Mihai Bravu. 7 minute mai târziu, anunţau defecţiuni la două trenuri. La 19.57 vorbeau despre un incident feroviar în urma căruia călătorii au fost debarcaţi. Abia la ora 20.06 au confirmat că trenurile s-au ciocnit!
Călător: S-a stins lumina, s-a speriat lumea. Îți dai seama, când se lovesc două vagoane.
Călătorii furioşi că nimeni nu le explică motivul haosului de la ora de vârf şi-au vărsat nervii pe mecanicii care au evitat dezastrul.
Mecanic: Nu știam ce să spun mai mult. Dumneata dacă ai fi în locul meu să încerce atâta lume...
Angajat: Trenul a stat aici pe dreapta cam 45 de minute. Ne-au întrebat peste 300 de oameni ce s-a întâmplat.
Primele concluzii le vor avea experţii Agenției de investigare feroviară
Ministrul Transporturilor a cerut companiei Metrorex să prezinte un raport despre cauzele tamponării. Primele concluzii le vor avea experţii Agenției de investigare feroviară, care au început ancheta încă de aseară.
Laurenţiu Dumitru, director Agifer: A existat în jurul orei 19:30 o expediere pe un parcurs eronat a unei rame de metrou, care a intrat în coliziune cu un tren care era staționat în stația Timpuri Noi.
Sindicaliştii de la metrou spun că astfel de accidente se pot repeta oricând, chiar cu efecte devastatoare. Opt trenuri vechi de aproape o jumătate de secol încă mai circulă, deşi se defectează des şi nu mai au piese de schimb pentru ele. Alt potenţial pericol este oboseala cronică a angajaţilor, care poate duce la erori grave.
Marian Artimon, preşedinte SLM: Funcţionăm cu un deficit de 800 de persoane, inclusiv mecanici, 7,000 de zile de concediu neefectuate. Asta înseamnă că oamenii nu mai au odihnă, să le permită să vină odihniţi.
Metroul transportă zilnic peste 650.000 de călători, 15% din vagoane sunt din categoria celor vechi
Metroul bucureştean transportă zilnic peste 650.000 de călători cu 62 de trenuri. 15% din vagoane sunt din categoria celor vechi, care trebuie casate. Acest lucru se va întâmpla abia când cele 13 garnituri noi, care au costat 100 de milioane de euro, vor sosi din Brazilia. Primul tren nou ar trebui livrat în aprilie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰