Avionul prăbuşit la Tuzla a lovit solul la a patra decolare. PIlotul a supravieţuit ca prin miracol, spun medicii
Avionul prăbuşit la Tuzla se ridicase şi aterizase de trei ori înainte de accident. La manşă se afla un elev care exersa manevrele alături de profesorul său, unul dintre cei mai experimentaţi piloţi din România.
Avionul prăbuşit la Tuzla se ridicase şi aterizase de trei ori înainte de accident. La manşă se afla un elev care exersa manevrele alături de profesorul său, unul dintre cei mai experimentaţi piloţi din România.
Anchetatorii au stabilit că la a patra decolare, aeronava s-a înclinat inexplicabil, iar aripa stângă a lovit solul. În accidentul în care elevul a murit pe loc, pilotul a scăpat ca prin miracol, spun medicii.
Toată noaptea, echipele de investigatori au încercat să afle ce s-a întâmplat cu aeronava la aterizare, atunci când au apărut problemele.
De trei ori, avionul cu două persoane la bord a coborât la sol, a rulat pe pistă şi s-a înălţat din nou.
Marian Alexandru, procuror de caz: A patra oară când au încercat să facă această manevră, când s-a ridicat avionul la circa cinci metri de la sol, în jurul orei 16.00, nu cunoaştem motivul pentru care avionul s-a rotit către stânga, s-a lovit de aripa stângă, s-a lovit cu botul de sol, s-au rupt, practic, ambele aripi.
La manşă era Radu Serghei, un marinar de 50 de ani care lua lecţii de pilotaj. Prăbuşirea l-a ucis pe loc. Profesorul său, Gheorge Dumitru, a fost scos viu din epavă. Pilotul cu o experienţă de peste 8.000 de ore zbor a ajuns la spital cu multiple fracturi. În urma impactului i s-a desprins şi artera care oxigenează inima.
Marius Militaru, şef de secţie chirurgie cardiovasculară SCJU Constanţa: L-am deschis prin toracotomie, asta era leziunea care îi cauza moartea în următoarele câteva minute dacă nu interveneam. I-am găsit o aortă cvasicomplet ruptă, am reuşit să o clampez şi să-i pun o bucată de proteză, funcţionează tot, este în reanimare, încă intubat, dar este conştient.
Medicii spun pilotul a avut noroc. 80 la sută dintre pacienţii cu aorta ruptă nu supravieţuiesc accidentului.
Procurorii refac filmul accidentului ca pe un puzzle.
Zeci de oameni s-au chinuit ore în şir să taie în bucăţi epava avionului. Părţile componente au fost urcate pe platforme pentru a putea fi transportate.
Motoarele vor fi trimise la producătorul avionului, unde se va stabili dacă au suferit o defecţiune înainte de prăbuşire. Cealaltă pistă pe care merg procurorii este eroarea umană.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰