Video Cauza surpării străzii din Sectorul 6. Anchetatorii încearcă acum să stabilească cine se face vinovat pentru incident
O acumulare de apă în subteran a provocat craterul în care a căzut, ieri, cu tot cu maşină un copil de cinci ani. Anchetatorii încearcă acum să stabilească cui aparţine conducta de la care a pornit totul. Însă problema nu este una punctuală. Pe sub Bucureşti, trec mii de kilometri de ţevi deteriorate. Iar de multe ori, avariile sunt observate abia când apar surpări de teren.
Băieţelul de cinci ani şi mama sa au avut noroc că au scăpat cu viaţă. Dar ghinion că s-au aflat la locul nepotrivit, în momentul nepotrivit. O acumulare de apă sub drumul pe care merg zilnic spre grădiniţa din sectorul 6 al Capitalei a măcinat treptat structura de rezistenţă.
Greutatea maşinii în care se aflau mama şi copilul, dar şi cea a autospecialei de salubritate, care s-a oprit chiar lângă ei, a făcut ca porţiunea de stradă să cedeze.
Încă nu se ştie de unde vine acumularea de apă care a dus la surparea drumului. Apa Nova a transmis că nu are conducte în zona afectată. Iar Termoenergetica spune că sub teren se află mai multe reţele care ţin de firme private.
Cine răspunde de conductele fisurate
- ANIMAŢIE. Filmul incidentului din Sectorul 6, unde o stradă s-a surpat înghiţind un copil şi pe mama lui....
- Momentul când maşina este înghiţită de strada surpată în Sectorul 6. Copilul care ieşea din spate s-a...
- De ce s-a surpat strada din Sectorul 6 al Capitalei. O mamă şi copilul ei de 5 ani au picat cu tot cu maşină în...
- O maşină a picat într-o groapă uriaşă, după ce o stradă din Sectorul 6 al Capitalei s-a surpat din senin
Ancheta poliţiei urmează să stabilească cine răspunde de conductele fisurate. Fenomenul nu este însă unul izolat. Străzile cedează tot mai des, în Capitală.
În luna mai, asfaltul s-a prăbuşit, lângă Gara de Nord din acelaşi motiv - o acumulare de apă în subteran. Iar în septembrie, o bucată de stradă a sărit în aer, după un test la reţeaua de conducte.
La un pas de o tragedie a fost şi un şofer din Chiajna, care a intrat cu maşina într-un crater format în mijlocul străzii, în timpul furtunii de acum două săptămâni. Sunt cazuri care arată că avariile din subteran sunt detectate, în multe cazuri, abia când asfaltul cedează.
"Această reţea de termoficare nouă, pe care noi o punem, are un detector, un fir detector, care instant spune unde este avaria şi unde se scurge apa. Dar pentru asta trebuie să mai cheltuim nişte bani şi să mai treacă nişte timp...", a declarat Nicuşor Dan, primarul Capitalei.
Cel puţin zece ani, potrivit estimărilor primăriei. Deocamdată, sub Bucureşti se întind aproape 4.000 de kilometri de conducte, unele vechi şi de şase decenii.
Nu doar vechimea reţelei de conducte, ci şi neglijenţa constructorilor duce la surparea de drumuri. Cu o săptămână în urmă, o groapă lungă de şapte metri a apărut din senin pe drumul care leagă Năvodari de Lumina. Cauza - o conductă de refulare care trecea pe sub şosea a fost spartă de o companie care făcea lucrări de extindere a reţelei electrice.
"Am intrat în plin, în ea. Că nu am avut ce să mai facem. M-am trezit cu ea fiindcă nu se vedea", spun şoferii.
Trei şoferi şi-au distrus maşinile în crater, înainte ca groapa să fie semnalizată. Acum, craterul a fost acoperit.
"Deoarece terenul este instabil, din cauza apei infliltrate, piatra adăugată s-a tasat de mai multe ori pentru a asigura o fundaţie solidă şi pentru a preveni apariţia unor probleme ulterioare", a declarat Irina Oprea, RAJA.
Costul lucrărilor va fi imputat firmei care a spart conducta.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰