Antena Meniu Search
x

Video Cazul avionului TAROM ale cărui anvelope au explodat la aterizare. Un obicei periculos al piloţilor a provocat un incident similar în 2019

Aterizare cu emoţii pentru cei 68 de pasageri ai unei curse TAROM care a ajuns, ieri, la Budapesta. Două dintre roţile avionului au explodat la contactul cu pista. Nimeni nu a fost rănit, însă aeronava a fost ţinută la sol 24 de ore pentru inspecţii şi reparaţii. 

de Redactia Observator

la 13.11.2023, 19:58

Vezi și

Discuție pilot - turnul de control: Cred că avem o problemă cu roata pe partea stângă a avionului. Deci anvelopa a ieșit de pe jantă, iar janta e ruptă de asemenea. Trebuie să ne oprim, nu ne mai putem mișca.

Una dintre roțile trenului principal de aterizare a explodat la contactul cu pista de aterizare. Piloții au contactat imediat turnul de control, iar pasagerii au fost evacuaţi în siguranţă. Avionul TAROM a aterizat la Budapesta la ora 18:21 şi urma să se întoarcă la Otopeni.

Bogdan Dinu, reporter Observator: După aproape 8 ore de așteptare în aeroportul din Budapesta, cei 68 de pasageri care aveau bilete cu destinația București au fost preluați de o altă aeronavă TAROM. Echipajul tehnic a rămas, alături de avionul avariat, în Budapesta pentru inspecţii.

Eveniment similar în 2019

Pe acelaşi subiect

Aeronava a blocat una dintre cele două piste timp de aproape trei ore. Astăzi, roata a fost schimbată şi avionul va reveni fără pasageri la Bucureşti. Printre ipotezele luate în calcul pentru incident se numără uzura pneului, presiunea prea mare sau chiar o eroare umană. O situaţie similară a avut loc în 2019, când toate cele patru anvelope din trenul principal al unui avion ATR venit de la Satu Mare au explodat la aterizarea pe Aeroportul Otopeni. Ancheta TAROM a dezvăluit un obicei periculos al piloţilor. Acela de a utiliza maneta frânei de parcare, în zbor, ca suport pentru tăvile cu mâncare sau alte obiecte. Acţionarea involuntară a frânei a dus la blocarea roţilor, care s-au rupt la contactul cu asfaltul. Aceste situaţii pot duce la catastrofe. 

Sorin Stoicescu, expert aviație: Să iasă din pistă. Să se dezechilibreze aeronava și să se angajeze într-o evoluție ciudată la sol. Care ar fi putut să conducă chiar și la consecințe deosebit de grave.

Mai puţine aeronave faţă de anul trecut

Un avion ATR face până la 8 curse în fiecare zi, în condiţiile în care flota TAROM mai are doar 18 avioane, faţă de 29 anul trecut.

Narcis Pascu, sindicalist Tarom: Sindicatul pe care îl conduc a depus un memoriu, de a cumpăra 10-15 chiar 20 de aeronave ATR. Aeronavele ATR sunt cele de tip curier şi sunt cele mai fiabile aeronave pe care le are compania Tarom. 

Cursele pierdute de TAROM

TAROM pierde tot mai multe rute. Zece doar în ultimii ani, printre care Barcelona, Alicante, Valencia, Hamburg, Stockholm, Erevan sau Tbilisi. Liderii de sindicat spun că anul viitor ar putea renunţa şi la slotul închiriat pe aeroportul Heathrow, din Londra. 

Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor: E un manager nou la TAROM, care a venit din zona corporatistă. Am încredre maximă în dânsul şi are tot suportul meu astfel încât această încercare de a pune TAROM pe baze economice viabile să fie una de succes.

În schimb, TAROM a cerut prelungirea licenţei de zbor pentru Statele Unite, deşi nu are aeronave pentru a trece oceanul.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Observator » Evenimente » Cazul avionului TAROM ale cărui anvelope au explodat la aterizare. Un obicei periculos al piloţilor a provocat un incident similar în 2019