Video "Ce poţi să spui familiei, când le pleacă soţia şi mama?" Gina a plătit cu viaţa pentru un sistem bolnav. Unele locomotive din parcul CFR au şi 85 de ani vechime
Directorul CFR le-a cerut iertare, faţă în faţă, copiilor femeii care a murit în accidentul feroviar de la Galaţi. Ministrul Transporturilor spune că locomotiva avea ultima revizie făcută chiar în ziua accidentului. Oricum a cerut verificarea tuturor locmotivelor de acest tip aflate încă pe traseu în România. Într-una dintre ele a filmat astăzi o echipă Observator.
Aşa arată instalaţia care s-ar fi defectat şi ar fi dus la tragedia de la Galaţi. Este graduatorul locomotivei, o cutie de viteză a trenului.
Locomotive vechi şi de 85 de ani
Călin Dărău, șef Serviciul exploatare si reparaţii material rulant-repoter: În poziţia 1 graduatorul nu intră în acţiune. De pe poziţia doi graduatorul merge în sensul creşterii
- Ca şi cum ai băga în viteză la maşină, da. Şi daca la trenul respectiv, graduatorul era pe poziţia 1, cum a fost posibil ...
- Locomotiva implicată în accidentul mortal din Galaţi trecuse de revizie cu doar câteva ore înainte. Ministrul...
- ANIMAȚIE: Accidentul feroviar din Galați: Rănită grav, Gina s-a stins după ce inima i s-a oprit de 5 ori. Fiul...
- Filmul tragediei feroviare din Galaţi: 1 mort şi 3 răniţi. O defecţiune la sistemul de accelerare al locomotivei...
- Accident feroviar grav în gara CFR din Galați. Un mort și trei răniți, după ce o locomotivă a scăpat de sub...
- Creşterea necontrolată? Numai dacă prin alimentarea necorespunzatoare a motorului graduator... Defecţiune.
Iulia Pop, reporter Observator: După accidentul feroviar de la Galaţi au fost ordonate ample verificări la toate locomotivele din parcul CFR Călatori care au instalate astfel de graduatoare. Ele au fost montate dupa anul 2016.
Ministrul Transporturilor nu este convins că accidentul de la Galaţi s-a produs din motive tehnice. Dar e de acord că niciun incident produs pe calea ferată nu a schimbat nimic timp de zeci de ani.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: Locomotiva care a cauzat accidentul a ieşit din revizie tehnică din depoul Ploieşti în dimineaţa acelei zile. Faptul că nu s-a investit timp de zeci de ani în CFR, faptul că n-au existat sume care să acopere nevoile a dus la o situaţie nefericită.
Mecanicul de la Galaţi, unul dintre cei mai vechi angajaţi ai CFR Călători, era şi instructor.
Angajat CFR: Modul în care o iau razna şi să stapanim fenomenul... nu, nu... nu-l stăpânim. Omul chiar nu ar fi avut ce să facă, el a frânat rapid, a încercat deconectarea, dar nu i-a luat comanda. Ceva l-a blocat, nu l-a mai lăsat...
O tragedie precum cea de la Galaţi se poate repeta oricând, spun sindicaliştii.
Greta Neagu, reporter CFR: Parcul CFR Călători are 1100 de locomotive, dintre care doar 550 sunt active. Durata medie de funcţionare a acestora este de aproape 40 de ani, însă CFR Călători are locomotive vechi şi de 87 de ani.
A murit pentru un sistem bolnav
Victimă a statisticilor a căzut Gina, conductor în trenul lovit de locomotivă. Directorul CFR a stat astăzi faţă în faţă cu copiii femeii
Traian Preoteasa, director general CFR Călători: Ce poţi să spui în asemenea momente? Să ne ierte pentru ce am făcut, ce poţi să spui familiei în momentele acestea, când le pleacă soţia şi mama? N-am cum să nu mă simt vinovat când conduc compania care le-a luat mama şi soţia de acasă. N-am cum să nu mă simt vinovat.
Între timp, procuroii lucrează cu toate variantele pe masă.
Cătălin Constantinescu, procuror Parchet de pe lângă Judecătoria Galaţi: Ce ştim la acest moment este că există posibilitatea să fi existat o serie de defecţiuni tehnice, la fel cum există posibilitatea de a fi existat o eroare umană.
Nu este singura anchetă.
Bogdan Trandafir, ITM Galaţi: S-a demarat o anchetă din partea ITM Galaţi, datorită faptului că au fost implicaţi un număr de patru accidentaţi. În urma concluziilor, o să stabilim caracterul evenimentelor.
Două din victimele accidentului sunt încă în spital.
Ionuţ Băneşanu, purtător de cuvânt Spitalul Judeţean Galaţi: Din cei trei pacienţi aduşi ieri, unul s-a externat, nu a necesitat internare. Doar doi în prezent sunt internaţi la noi. Ambii sunt pe specificul secţiei de Ortopedie. Unul este pe secţie, stabil, e în regulă. Celălalt să zic că ar mai pune probleme din cauză că încă este internat pe secţia de Terapie Intensivă.
Locomotiva a intrat în trenul de călătorie cu o viteză de 75 de kilometri pe oră în timp ce încerca să se cupleze pentru a pleca spre Mărăşeşti.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰