Cum a rămas o femeie din Alba fără cei 16.000 de lei pe care îi avea în bancă. Totul a pornit de la un mesaj pe care l-a primit pe telefon
O femeie din Alba a avut parte de şocul vieţii sale când a rămas fără cei 16.000 de lei pe care îi avea în cont.
Totul a pornit de la un mesaj pe care l-a primit prin telefon şi prin care i se cerea să îşi reactualizeze datele la bancă pentru a evita blocarea acestuia.
I s-a oferit un link pentru a face acest demers, a completat datele solicitate, respectiv nume, prenume, datele cardului bancar precum și codurile primite ulterior, prin SMS, ca fiind din partea băncii, pentru autentificare în aplicația bancară. Astfel, că pentru hackeri a fost doar o chestiune de timp să poată extrage banii din cont fără probleme.
Ce spun poliţiştii
Inspectoratul de Poliție Județean Alba continuă seria informărilor care au drept scop atenționarea populației în legătură cu fraudele informatice, plecând de la un exemplu concret. La data de 6 februarie 2024, la Serviciul de Investigații Criminale a fost înregistrată plângerea unei femei de 61 de ani, din Alba Iulia, care a fost victima unei infracțiuni informatice prin metoda phishing.
- Au ieşit la cumpărături, dar pe banii altora. Şase olteni, cercetaţi după ce au folosit carduri furate pentru...
- Nouă metodă de înşelăciune pe internet. "Secretul" investiţiilor care te lasă fără bani în cont
- Atacurile de tip vishing au lăsat mai mulţi români fără bani în conturi. Cum acţionează escrocii;...
Aceasta a primit un mesaj, pe telefonul mobil, de la un expeditor care s-a dat drept reprezentant al băncii la care deține un cont, prin care i-a fost comunicat faptul că datele contului bancar trebuie actualizate, pentru a evita blocarea acestuia.
Femeia a accesat linkul din mesaj și a completat datele solicitate, respectiv nume, prenume, datele cardului bancar precum și codurile primite ulterior, prin SMS, ca fiind din partea băncii, pentru autentificare în aplicația bancară.
Escrocii au obținut, astfel, control asupra banilor femeii și au efectuat tranzacții frauduloase, în valoare de 5.964 de lei și au lichidat un depozit de 10.000 de lei.
„Stimați cetățeni, mesajele și e-mail-urile falsificate sunt o modalitate comună prin care infractorii încearcă să obțină datele personale. Este crucial să verificați cu atenție adresa electronică (URL-ul) și să nu răspundeți solicitărilor fără a verifica autenticitatea acestora la banca emitentă.
În cazul primirii unor mesaje prin email, trebuie verificată adresa de email a expeditorului, chiar dacă emailul pare transmis de bancă, pentru că escrocii se folosesc de denumirea băncilor atunci când creează adresele de email pe care le folosesc în activitatea infracțională. Dacă aceasta nu corespunde cu adresa de email a bancii al cărui client sunteți, ați putea fi tința unui atac de tip phishing.
Trebuie să cunoașteți că, pentru actualizarea datelor personale bancare, este necesară prezența fizică a persoanei la ghișeul unității bancare. În plus, băncile nu cer datele cardului bancar. Ele dețin această informație și nu ar avea motiv să o ceară printr-un email sau printr-un SMS.
Prin atenție sporită, reduceți riscul de a cădea în capcana phishingului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰