Video Cum riscă România să piardă 356 de milioane de euro din cauza urşilor. Autostrada Sibiu-Nădlac s-a blocat în tuneluri
Autostrada Sibiu-Nădlac s-a blocat în tunelurile pentru urşi. Bucata mult aşteptată de 9 kilometri trebuie să fie gata în 2026 pentru ca România să nu piardă fondurile europene. Compania de drumuri promite că în scurt timp muncitorii vor ajunge pe şantier, însă chiar dacă încep mâine lucrările tot nu pot fi gata mai devreme de 2027.
Visul ca bucata lipsă din autostrada care leagă Sibiu de Nădlac să fie gata curând pare a fi departe de a deveni realitate. Tronsonul dintre Margina şi Holdea, unde ar trebui să fie construite şi celebrele tuneluri pentru urşi, ar trebui dat în folosinţă în cel mult doi ani însă.....
Cum riscă România să piardă 356 de milioane de euro din cauza urşilor
Iulia Pop - reporter Observator: La cum se prezintă situaţia, orizontul de timp în care şoferii vor scăpa de calvarul de pe vechiul Drum Naţional, nu pare foarte scurt. Conform contractului, durata de execuţie sete de 34 de luni. Dacă să spunem că lucrările încep astăzi, nu au cum să fie gata mai repede de 2027 şi asta printr-o minune.
Prea târziu pentru ca România să nu piardă cele 356 de milioane de euro, bani din PNRR.
- Cine ar fi femeia tranşată şi aruncată la marginea autostrăzii. Sora dezvăluie ultimele cuvinte spuse de victimă
- Când se va putea circula pe Autostrada Moldovei, de la Focșani la Buzău. Sorin Grideanu: "Sunt optimist"
- Comoara antică descoperită în timpul săpăturilor pentru Autostrada A0. Siturile datează din secolul al VI-lea
Iulia Pop - reporter Observator: Şi gata! Momentan doar aşa putem admira maşini pe tronsonul dintre Margina şi Holdea, celebra autostradă-muzeu de pe A1. Potrivit asociaţiei PRO Infrastructura încă nu există un proiect tehnic şi nici măcar autorizaţie de construcţie pentru cei 2,13 km de tuneluri. În total, bucata de şosea de mare viteză care trebuie construită are 9 kilometri.
Ionuţ Ciurea - director PRO Infrastructura: Nu se pot incepe lucrările în teren. Contractual şi tehnic, ca execuţie, este imposibilă finalizarea acestui ciot în decembrie 2026.
CNAIR are propriile planuri.
Alin Şerbănescu - CNAIR: Este exclus în momentul acesta să vorbim despre o pierdere a fondurilor PNRR sau de vreo ratare a vreunui jalon. La ora actuală practic trebuie să ne mai vină o confirmare de la Ministerul Mediului în baza căreia să luăm autorizaţia de construcţie pentru secţiunea E1 şi, după aceea, constructorul, probabil săptămâna viitoare, va intra în şantier, în amplasament.
Ministrul Transporturilor promitea că lucrările încep în vara lui 2023
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, promitea la începutul anului trecut că lucrările vor începe în vara lui 2023. Ulterior a mai amânta cu câteva luni, pentru ca apoi CNAIR să anunţe o altă dată pentru debutul lucrărilor- noiembrie 2023.
Acum, după alte luni, şoferii nu mai cred în termene.
Reporter-Şoferi: Mai aveţi speranţă să vedeţi bucata asta lipsă de autostradă?
- Până când mă las eu de meserie, nu.
- De câţi ani faceţi drumul ăsta?
- Drumul ăsta, de 20 de ani. Când au început să facă drumul tot pe aici umblam.
România are în acest moment 1088 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰