DNA, solicitat să intervină în scandalul dintre ministrul Transporturilor şi fosta şefă TAROM
Scandalul uriaş de la TAROM ajunge la DNA! Procurorii anticorupţie s-au autosesizat, după ce fosta directoare a companiei aeriene l-a acuzat pe ministrul Răzvan Cuc că i-a ordonat să ţină la sol cinci avioane.
Scandalul uriaş de la TAROM ajunge la DNA! Procurorii anticorupţie s-au autosesizat, după ce fosta directoare a companiei aeriene l-a acuzat pe ministrul Răzvan Cuc că i-a ordonat să ţină la sol cinci avioane. Totul, pentru ca zeci de parlamentari din ţară să nu ajungă la vot în ziua moţiunii de cenzură, iar guvernul Dăncilă să rămână la putere. După acuzaţiile extrem de grave, premierul demis a anunţat că trimite corpul de control şi la TAROM, şi la Ministerul Transporturilor.
Întreaga poveste a început de la o declaraţie dată de Mădălina Mezei, fostul director al TAROM, care spunea că "domnul Cuc m-a chemat la el în birou cu două zile înainte, să-mi spună că trebuie să anulăm nişte curse interne ca să oprim accesul parlamentarilor la votarea moţiunii de cenzură. I-am spus că nu este în puterea mea. Când am refuzat, dumnealui a încercat să găsească alte soluţii".
Cinci curse urmau să fie oprite sau întârziate la ordinul ministrului Transporturilor, acuză fostul director TAROM. Două aeronave din Timişoara şi câte una din Baia Mare, Oradea şi Satu Mare, în care călătoreau zeci de parlamentari ai Opoziţiei.
Zburau spre Bucureşti în ziua moţiunii de cenzură, moţiune pe care Răzvan Cuc ar fi încercat astfel să o boicoteze, susţine Mădălina Mezei.
Toate avioanele au decolat şi aterizat la timp. După câteva zile, Mădălina Mezei a fost sunată de Consiliul de Administraţie şi anunţată că a fost demisă prin unanimitate de voturi. N-a fost o coincidenţă, acuză ea. Oficial, reprezentanţii TAROM invocă slaba pregătire a Mădălinei Mezei.
"Consiliul de Administraţie al TAROM a subliniat în nenumărate rânduri nemulţumirile faţă de slaba pregătire profesională a doamnei Mădălina Mezei, evidenţiată prin materialele pe care aceasta le prezenta în şedinţele dedicate "Salvării TAROM!", a fost mesajul transmis de membrii Consiliului de Administraţie.
Ministrul recunoaşte totuşi că s-a interesat de lista parlamentariulor care vor veni spre Bucureşti.
Indiferent de cerinţele ministrului, aeronavele nu puteau fi oprite la sol.
E şi motivul pentru care DNA s-a autosesizat şi va face o anchetă. Scandalul a ajuns şi la Guvern.
Premierul a trimis astăzi Corpul de Control atât la compania aeriană TAROM, cât şi la Ministerul Transporturilor.
Aflată într-o continuă încercare de redresare, TAROM a ajuns la al cincilea director în doar un an. 300 de angajaţi ar urma să fie daţi afară, conform planului de restructurare.
La finalul anului trecut, compania aeriană de stat avea 1.910 angajați. Ultimul an cu profit pentru compania aeriană, la care statul român prin Ministerul Transporturilor deține 97,22% din acțiuni, a fost 2007.
Între ianuarie şi aprilie 2019, Compania Naţională TAROM a înregistrat pierderi financiare record, de aproape 63 de milioane de lei.
Asta înseamnă peste 100.000 de euro pierderi zilnice, adică 4.600 de euro pe oră.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰