Video Drumul expres din Cluj care trebuia finalizat înainte de termen nu va fi inaugurat la timp. Muncitorii, nevoiţi să relocheze un deal
Una caldă… alta rece! După ce şoferii s-au bucurat în vară la vestea că primul drum expres din judeţul Cluj ar putea fi terminat înainte de termen, acum au fost aduşi cu picioarele pe pământ. Lucrările au depăşit stadiul de 70% dar constructorul nu va mai apuca să finalizeze totul până în februarie, aşa cum e prevăzut în contract, astfel că termenul a fost prelungit. Autorităţile spun că odată finalizat, drumul care leagă Clujul de autostradă va avea un impact substanțial asupra traficului, inclusiv pentru Turda.
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cum a decăzut litoralul românesc. Nicolae, unul dintre cei importanți investitori, se gândește să se lase de turism după ce a aflat ce taxe îl așteaptă în 2025
Lucrările la Drumul Expres 4, care va asigura legătura dintre Autostrada Transilvania şi DN1, în zona localităţii Tureni din Cluj, au început în septembrie 2023. Acum însă, cu doar 4 luni înainte de termen, cei implicaţi şi-au dat seama că nu au cum să termine la timp drumul de 5 kilometri.
Ce a provocat întârzierile pe şantier
În multe locuri de pe traseul Drumului Expres a fost turnat deja un prim strat de asfalt, iar lucrările de asfaltare vor continua şi în perioada următoare, mai ales dacă vremea va permite. Întârzierile mari sunt însă la bretele de legătura, lungi de 10 kilometri, pe care trebuie să se poate circula cu până la 90 km/h. În unele puncte însă nici măcar nu a fost excavat pământul pe unde vor trece aceste bretele.
Peste 400 de muncitori şi 160 de utilaje sunt în permanenţă pe şantier, însă, chiar şi asa, termenul cel mai optimist pentru terminarea lucrărilor e în primăvara sau chiar în vara anului viitor. Întârzierile au fost cauzate de birocraţie şi dificultatea cu care s-a aprobat relocarea liniilor de înaltă tensiune de pe traseu.
Evenimente neprevăzute în timpul lucrărilor
"Sunt anumite lucruri care ţin de utilităţi, din ce ştiu eu, de relocări de utilităţi, care nu ţin neapărat de constructor. Sunt alte companii de distribuţii, şi stai după ei. Nu e ceva special aici, se întâmplă lucrurile astea cam peste tot", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
În plus, pentru realizarea drumului a fost nevoie de lucrări ample, unele neprevăzute, şi chiar de relocarea unui întreg deal. Pe cei doar 5 kilometri au fost construite 9 poduri şi viaducte, dar de departe cel mai mult de lucru e la kilometrul 3. Pentru a se păstra diferenţa de nivel, au fost exacavaţi peste 1 milion de metri cubi de pământ şi s-au făcut foraje la zeci de metri adâncime, iar tot pe aici, pe deasupra, va trece un drum judeţean.
Anumite lucrări de pe şantier sunt efectuate cu firme subcontractate, iar o parte dintre şoferii camioanelor care cară materiale spun că nu au mai fost plătiţi din luna august.
Proiectul drumului expres de 5 kilometri costă 100 de milioane de euro, dar are o importanţă majoră, pentru ca va scoate traficul greu din Cluj-Napoca dar şi din Turda.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰