Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video După 7 ani de funcţionare, transportul în comun pe apă din Timişoara este neprofitabil. Autorităţile vor să regândească totul de la zero

Transportul în comun pe apă a adus celui mai mare oraş din vestul ţării doar o premieră, nu şi bani în bugetul local. Este concluzia trasă de autorităţile din Timişoara, care susţin că după 7 ani de funcţionare, sistemul trebuie regândit de la zero, ca să devina profitabil. În aceste condiţii, se ia în calcul chiar o sistare a transportului public în viitor, în detrimentul plimbărilor turistice sau de agrement, care ar aduce profituri mai mari. 

de Iulia Pop

la 04.03.2025 , 09:13

Timișoara devenea în 2018 primul oraș cu sistem de transport public pe apă. Practic, călătorii pot ajunge pe Bega dintr-o parte în cealaltă a orașului fără să folosească alt mijloc de transport. Problema e viteza de deplasare, foarte lentă, astfel că numărul pasagerilor care îl folosesc ca să meargă la serviciu, de exemplu, este extrem de redus.

Pe minus, după 7 ani de funcţionare

În aceste condiţii, sistemul de transport cu vaporetto e mai mult unul de agrement, iar ambarcaţiunile se animă în weekenduri, când şi numărul turiştilor curioşi de plimbări pe Bega creşte. În timpul săptamanii însă.... 

Vezi și

După 7 ani de funcționare, administrația locală a făcut calculele și a descoperit că e... pe minus. 

Pe acelaşi subiect

"Noi avem nevoie să ne gândim cum să transformam acest serviciu in unul care sa produca plus valoare pentru oras, cat mai multă. El este în acest moment un serviciu atragător, dar nu produce profit, în mod evident", a declarat Ruben Lațcău – viceprimar Timișoara.

Anul trecut, din totalul celor peste 200.000 de călători, în jur de 170.000 au plătit prețul simbolic de 1 leu pentru o călătorie cu vaporașul pe Bega, însă...

"Cheltuielile de operare sunt mai mari decât veniturile pe care le avem, dar, cred că în continuare, proiectul asta, şi modul acesta de transport e important pentru Timişoara. Mi-aş dori şi eu sa avem niste vapoare turistice, ca să putem să extindem gama de servicii", a declarat Florin Petolea - director general STPT.

Cele 7 vaporetto pe care le are Timișoara au fost cumpărate cu bani europeni, fiecare vapor a costat în jur de 270.000 de euro. Actualele ambarcațiuni au deja semne de uzură, iar plimbările pe distanțe lungi se pot face doar în condiții speciale. 

Autoritățile vor să regândească strategia de transport, astfel încat sa pună mai mult în evidență potențialul canalului Bega. De asemenea, din această vară prețul biletului ar urma să ajungă la 4 lei, prețul universal pentru o călătorie pe mijloacele de transport în comun din Timișoara.

Iulia Pop Like

Îmi place să știu. Pun întrebări, și cer, imperios, răspunsuri! Îmi place să ascult. Sincer, uneori de atât e nevoie! Îmi place să scriu. Sunt perfecționistă și “lupt” pentru fiecare cuvânt din știre! Îmi place să zâmbesc.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
Sunteţi de acord cu mărirea bugetului pentru întărirea armatei?
Observator » Evenimente » După 7 ani de funcţionare, transportul în comun pe apă din Timişoara este neprofitabil. Autorităţile vor să regândească totul de la zero