Video După 7 ani de funcţionare, transportul în comun pe apă din Timişoara este neprofitabil. Autorităţile vor să regândească totul de la zero
Transportul în comun pe apă a adus celui mai mare oraş din vestul ţării doar o premieră, nu şi bani în bugetul local. Este concluzia trasă de autorităţile din Timişoara, care susţin că după 7 ani de funcţionare, sistemul trebuie regândit de la zero, ca să devina profitabil. În aceste condiţii, se ia în calcul chiar o sistare a transportului public în viitor, în detrimentul plimbărilor turistice sau de agrement, care ar aduce profituri mai mari.
Timișoara devenea în 2018 primul oraș cu sistem de transport public pe apă. Practic, călătorii pot ajunge pe Bega dintr-o parte în cealaltă a orașului fără să folosească alt mijloc de transport. Problema e viteza de deplasare, foarte lentă, astfel că numărul pasagerilor care îl folosesc ca să meargă la serviciu, de exemplu, este extrem de redus.
Pe minus, după 7 ani de funcţionare
În aceste condiţii, sistemul de transport cu vaporetto e mai mult unul de agrement, iar ambarcaţiunile se animă în weekenduri, când şi numărul turiştilor curioşi de plimbări pe Bega creşte. În timpul săptamanii însă....
După 7 ani de funcționare, administrația locală a făcut calculele și a descoperit că e... pe minus.
- Medic italian, stabilit în România, filmat când cere 30.000 de euro pentru a elibera diplome false. Bărbatul se...
- Concurs de robotică pentru elevi, la Timișoara. Roboții au fost scoși în ring pentru a-și disputa supremația
- Incendiu teribil într-un bloc din Timişoara. O bătrână a murit arsă de vie în apartament, alţi 10 locatari au...
- Cele mai frumoase pisici. Cumpărat cu 17.000 €, Neko, un British Long Hair devenit campion mondial, valorează...
- Mai multe lebede care au rămas blocate în apa înghețată, salvate de pompierii din Timișoara: "Nicio viață nu...
"Noi avem nevoie să ne gândim cum să transformam acest serviciu in unul care sa produca plus valoare pentru oras, cat mai multă. El este în acest moment un serviciu atragător, dar nu produce profit, în mod evident", a declarat Ruben Lațcău – viceprimar Timișoara.
Anul trecut, din totalul celor peste 200.000 de călători, în jur de 170.000 au plătit prețul simbolic de 1 leu pentru o călătorie cu vaporașul pe Bega, însă...
"Cheltuielile de operare sunt mai mari decât veniturile pe care le avem, dar, cred că în continuare, proiectul asta, şi modul acesta de transport e important pentru Timişoara. Mi-aş dori şi eu sa avem niste vapoare turistice, ca să putem să extindem gama de servicii", a declarat Florin Petolea - director general STPT.
Cele 7 vaporetto pe care le are Timișoara au fost cumpărate cu bani europeni, fiecare vapor a costat în jur de 270.000 de euro. Actualele ambarcațiuni au deja semne de uzură, iar plimbările pe distanțe lungi se pot face doar în condiții speciale.
Autoritățile vor să regândească strategia de transport, astfel încat sa pună mai mult în evidență potențialul canalului Bega. De asemenea, din această vară prețul biletului ar urma să ajungă la 4 lei, prețul universal pentru o călătorie pe mijloacele de transport în comun din Timișoara.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰