Antena Meniu Search
x

Video EXPERIMENT. Cât timp pierd şoferii în trafic din cauza lipsei semaforizării inteligente: "Aşa e în tot Bucureştiul"

Bucureşti este pe locul doi în topul oraşelor europene cu cele mai aglomerate străzi, iar unul dintre motive este lipsa semaforizării inteligente. Jumătate dintre interesecţii nu au semafoare sincronizate în funcţie de trafic. Aşa a ajuns să nu mai conteze dacă este roşu sau verde. Coloanele de maşini se întind pe sute de metri şi provoacă ambuteiaje. 

Andreea Milea
de Andreea Milea

la 26.04.2024, 20:28

Vezi și

Din 488 de intersecţii semaforizate, numai 200 au senzori care măsoară circulaţia şi comandă schimbarea culorilor de la semafor în funcţie de trafic. Şoferii aşteaptă minute în şir la roşu chiar şi noaptea, când străzile sunt pustii, fără maşini şi pietoni. Aşa se întâmplă şi pe Calea Victoriei. 

Dezastruos este că la fel se întâmplă şi ziua, într-un trafic foarte aglomerat. Şoferii se plâng că mare parte din timpul pierdut în trafic înseamnă aşteptarea la semafoare nesincronizate. În unele cazuri, culoarea roşie ţine mai mult decât verdele. 

Şofer: Foarte aglomerat. 6 minute, 7 minute, 8 minute, depinde cât este de aglomerat şi depinde de oră. Mereu sunt roşii, exact. 

Şofer: Cel mai mult stai la semafoare, de mers foarte puţin. Aşa e în tot Bucureştiul. Dacă mergi pe acelaşi drum din 200 în 200 de metri e semafor, te opreşti la toate. 

Pe acelaşi subiect

Şoferii pierd timp indiferent dacă este aglomerat sau nu

Aşa că pe drumurile împânzite de semafoare pierzi timp indiferent dacă este aglomerat sau nu. 

Andreea Milea, reporter Observator: Suntem pe strada Buzeşti, o arteră mai scurtă de 2 kilometri unde găsim 7 semafoare. De regulă, din cauza faptului că nu sunt sincronizate, aici găsim şi foarte multă aglomeraţie. Facem şi noi un test să vedem cât timp pierdem din cauza semafoarelor. Ne-am oprit deja în primul semafor roşu. Iar următorul este verde. Ceea ce înseamnă că pe măsură ce vom înainta, vom da din nou de culoarea roşie. Ne-am oprit după 100 de metri, între cele două semafoare. Mergem cu viteza legală însă ceilalţi şoferi calcă pedala de acceleraţie pentru a evita o nouă oprire, cea pe care o facem noi acum. 

Sorin Ene, pilot profesionist: Sunt conductori auto care forţează intrarea în intersecţie aproape pe roşu. Asta e situaţia "ideală" cu ghilimelele de rigoare să avem un impact. Există riscul să calce un pieton. 

Chiar şi fără evenimente de trafic, timpul se scurge la fel de lent.

Andreea Milea, reporter Observator: Suntem la jumătatea arterei, 3 minute, 40 din care am stat la semafor mai mult de jumătate. Cinci minute şi 15 secunde până acum dar mai avem 3 semafoare. Am ajuns la ultimul semafor după mai bine de 6 minute pentru mai puţin de doi kilometri. 

Aceeaşi problemă şi pe şoseaua Colentina, una dintre cele mai aglomerate din Bucureşti. 

Şofer: Stăm cu orele în trafic. Ne pierdem jumătate din viaţă în trafic. pierdem cam 5 ore, 6 ore în trafic. 

Şofer: Roşii de regulă dar oricum e foarte aglomerat şi chiar dacă e verde tot îl prind de două, trei ori. 

La problema semafoarelor necorelate cu traficul se adaugă şi defecţiunile

La problema semafoarelor necorelate cu traficul se adaugă şi defecţiunile. Dispecerii de control au supraveghere video doar în jumătate dintre intersecţii. Numai în aceste cazuri văd instant că trebuie să trimită echipe pentru depanare. 

Andreea Milea, reporter Observator: În Bucureşti sunt peste 3.300 de camere de supraveghere dintre care, mai bine de 530 sunt ale Administraţiei Străzilor. De aici, din centrul de comandă sunt monitorizate 24 din 24 şi în cazul în care apar probleme în anumite intersecţii sunt anunţaţi imediat angajaţii Companiei de Trafic. 

Modernizarea unei intersecţii poate costa până la 2 milioane de lei

Primăria Capitalei vrea să instaleze un sistem inteligent de dirijare a traficului în tot oraşul, dar mai durează. 

Marian Bârgău, directorul Administraţiei Străzilor Bucureşti: Studiul de fezabilitate se va desfăşura pe parcursul a 565 de zile urmând ca după acest studiu să se facă o procedură pentru modernizarea şi amenajarea de intersecţii noi chiar şi semaforizări pentru treceri de pietoni. 

Modernizarea unei intersecţii costă între 600.000 de lei şi 2.000.000 milioane de lei, în funcţie de numărul de semafoare şi camere video care vor monitoriza traficul. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că lucraţi sub calificarea dumneavoastră la locul de muncă?

Observator » Evenimente » EXPERIMENT. Cât timp pierd şoferii în trafic din cauza lipsei semaforizării inteligente: "Aşa e în tot Bucureştiul"