Familie la un pas să fie spulberată de tren, la o trecere de cale ferată fără bariere şi semafor din Hunedoara
Şoferul a filmat momentul şocant în care un marfar trece la doar câţiva metri de maşina sa, în timp ce luminile de avertizare rămân albe. S-a întâmplat la o trecere de cale ferată fără bariere, din Hunedoara, acelaşi judeţ unde ieri un tren plin cu peste o sută de oameni a deraiat.
Şoferul a filmat momentul şocant în care un marfar trece la doar câţiva metri de maşina sa, în timp ce luminile de avertizare rămân albe. S-a întâmplat la o trecere de cale ferată fără bariere, din Hunedoara, acelaşi judeţ unde ieri un tren plin cu peste o sută de oameni a deraiat. Incidentul grav este o dovadă în plus că CFR pune în fiecare zi vietile în pericol. Compania a dat vina pe angajatul din gară.
Imagini teribile au fost filmate în localitatea Zam, judeţul Hunedoara. Un şofer vrea sa traverseze calea ferată. Becul alb indică faptul că niciun tren nu se apropie. În realitate însă...
Doar 10 metri şi câteva secunde l-au despărţit de o tragedie. Întreaga familie se afla în maşină. Părinţii şi cei doi copii, de 4 şi 12 ani, au fost salvaţi doar datorită mecanicului de locomotivă.
Şefii CFR Infrastructură au recunoscut problemele apărute, dar au dat vina pe impiegat, care n-ar fi semnalizat trecerea trenului.
Câţiva angajaţi au fost trimişi abia astăzi să rezolve problema. Nu au crezut că pericolul există cu adevărat decât atunci când au văzut cu propriii ochi.
La aproape 48 de ore de la semnalizarea incidentului problema pare a fi rezolvata. Arată culoarea rosie cand trenurile trec pe aici. Este suficient sa dea eroare o singura data pentru a se produce o tragedie.
Incidentul foarte grav nu ar fi primul. Sunt martori care spun că semnalizarea nu ar fi funcţionat nici la trecerea de cale ferată din Jibou, unde patru tinere au murit în primăvara acestui an. Maşina în care se aflau a fost lovită în plin de un tren.
Însă, în ciuda ipotezei şocante, ancheta a stabilit că responsabilă pentru accident este doar tânăra şoferiţă, singura supravieţuitoare, care a suferit însă o amnezie după impact. Vieţile celor patru studente ar fi putut fi salvate, dacă în zonă ar fi existat bariere. Avem încă mii de treceri de cale ferată prevăzute doar cu semnale acustice şi luminoase sau cu o simplă cruce a Sfântului Andrei.
Abia din aeastă vară, o lege obligă CFR să instaleze bariere la toate trecerile de pe drumurile naţionale şi europene. Dar termenul de instalare este de un an şi jumătate, iar costurile totale depăşesc o jumătate de milion de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰