Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Mii de maşini oprite de inspectorii RAR aveau probleme tehnice majore. Peste 6% prezentau pericol iminent de accident

Apropae jumătate dintre maşinile oprite la un control RAR au fost găsite cu defecţiuni grave. Cele mai multe probleme au fost depistate  la instalaţiile electrice sau la sistemele de frânare. Din cauza defecțiunilor majore, 2.500 de vehicule au fost catalogate pericol iminent de accident.

de Redactia Observator

la 24.10.2022 , 19:47

Mii de autovehicule oprite în trafic, anul acesta, de către inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au fost declarate neconforme, după ce verificările au scos la iveală deficienţe tehnice majore sau periculoase. Din totalul de 37.573 de vehicule oprite în trafic la nivelul întregii ţări5,73% dintre acestea aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase, transmite RAR, precizând că procentul nu se referă la parcul auto din România şi că sunt oprite pentru control doar acele autovehicule susceptibile a avea probleme tehnice.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor şase luni ale anului 2022, au fost aplicate 12.869 de sancţiuni

„Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în primele şase luni din anul 2022, 37.573 de vehicule, la nivelul întregii ţări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 45,73% dintre acestea aveau deficienţe tehnice majore şi/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme”, transmite RAR printr-un comunicat dat publicităţii luni. Conform sursei citate, cele mai multe neconformităţi au fost constatate la instalaţia electrică de iluminare-semnalizare (28,09%), emisiile poluante (24,32%), punţi, jante, anvelope şi suspensie (13,51%) şi parbriz, geamuri laterale, lunetă (13,01%).

Vezi și

„Neconformităţi la sistemul de frânare au fost depistate la 5,50% dintre vehiculele controlate şi în 1,71% din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma măsurătorilor efectuate s-a constatat depăşirea nivelului maxim admis de emisii poluante la 1.589 de autovehicule. Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecţiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi şi fuzete. În cazul a 2.500 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident. Aproximativ 2,9% dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecţia tehnică periodică - ITP fals, expirat sau anulat”, precizează RAR.

„Registrul Auto Român a încadrat 6,65% dintre vehiculele verificate în trafic ca prezentând pericol iminent de accident, deoarece în cazul acestora au fost identificate deficienţe la sistemul de frânare, la sistemul de direcţie, la punţi şi fuzete”, a declarat şeful departamentului ITP-SPNV din cadrul RAR, Claudiu Mija. Acesta subliniază că „este foarte important la inspecţia tehnică periodică să nu fie considerată ca o primă verificare de mentenanţă a vehiculului, ci acesta să fie supus unei verificări înainte de a se prezenta în cadrul staţiilor de inspecţie tehnică periodică, iar reparaţiile eventuale să se realizeze în cadrul atelierelor de reparaţii autorizate de către RAR”.

În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul primelor şase luni ale anului 2022, au fost aplicate 12.869 de sancţiuni, au fost retrase 10.829 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 121 de vehicule şi 181 ITP-uri au fost anulate. În judeţul Vâlcea au fost verificate, în perioada menţionată, 771 de vehicule. Dintre acestea, 24,24% prezentau diferite neconformităţi tehnice sau legate de acte şi 4 prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite în trafic în acest judeţ în 4,19% din cazuri s-au constatat deficienţe din sfera poluării şi 2,08% aveau ITP fals, expirat sau anulat.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?
Observator » Evenimente » Mii de maşini oprite de inspectorii RAR aveau probleme tehnice majore. Peste 6% prezentau pericol iminent de accident