Ministrul Transporturilor vrea să ceară luni demiterea directorului CFR Călători
Se lasă cu demisii la cel mai înalt nivel în CFR, după ce două trenuri au deraiat sâmbătă, la interval de câteva ore. Ministrul Transporturilor cere să fie schimbat chiar directorul companiei.
Se lasă cu demisii la cel mai înalt nivel în CFR, după ce două trenuri au deraiat sâmbătă, la interval de câteva ore. Ministrul Transporturilor cere să fie schimbat chiar directorul companiei, care s-a arătat deranjat de faptul că un reporter Observator l-a trezit din somn în miezul zilei. "Să se odihnească, dar nu pe banii CFR", a spus duminică Răzvan Cuc. Dezastrul de pe căile ferate a fost recunoscut oficial de stat: din peste 13 mii de kilometri de cale ferată, 8.900 nu mai oferă siguranţă. Adică aproape 65%.
Două trenuri, cu peste 50 de oameni, au sărit sâmbătă de pe şine în mai puţin de şase ore. Unul lângă Arad, altul aproape de Braşov.
Când am cerut explicaţii, răspunsul a fost surprinzător.
Era ora 15 şi trecuseră deja opt ore de la primul accident. Directorul General CFR Călători, Leon Bărbulescu, nu părea deloc îngrijorat.
(Leon Bărbulescu): Călătorii au fost în regulă, deci nu s-a întâmplat nimic deosebit.
(Reporter): Doamne-ajută că nu s-a întâmplat nimic deosebit, dar, din păcate, constatăm din ce în ce mai multe astfel de incidente.
(Leon Bărbulescu): Nu ştiu, de unde aţi văzut dumneavoastră astfel de incidente? Noi ne facem treaba aşa cum trebuie şi să fie bine.
(Reporter): Da, ca să nu fie rău.
(Leon Bărbulescu): Iertaţi-mă, da, să nu fie rău. Iertaţi-mă, chiar dormeam şi m-aţi trezit efectiv din somn.
(Reporter): Vă rog să mă iertaţi, n-am putut să prevăd acest lucru.
(Leon Bărbulescu): E ok! Ok!
Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a reacţionat duminică dimineaţă, la Antena 3.
Aşa că ministrul vrea să ceară luni schimbarea şefului CFR.
Leon Bărbulescu conduce CFR de mai puţin de un an. Timp în care opt trenuri au sărit de pe şinele nereabilitate de decenii. Reparăm anual doar 16 kilometri, în timp ce 320 se deteriorează. Așa am rămas fără o jumătate din sistemul feroviar. Dintr-un total de 20 de mii de kilometri, pe 10 mii s-a așternut praful. Pe restul, pândesc pericole de moarte.
Pe astfel de căi ferate, trenurile au restricţii de viteză care au dus la întârzieri de, atenţie, peste 4 milioane de minute într-un singur an. Dacă ar accelera mai mult, locomotivele ar deraia.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰