Antena Meniu Search
x

Video Opt familii sfâşiate de durere în urma celor două tragedii aviatice din Constanţa. Sorin, copilotul elicopterului, urma să se căsătorească peste 3 luni

11 copii au rămas fără taţi, după tragedia de aseară, unde un MiG 21-LanceR şi un elicopter IAR 330-Puma s-au prăbuşit rând pe rând. Opt familii sunt sfâşiate de durere. Bărbaţii care au murit erau militari de carieră, care şi-au pus viaţa în slujba altora. Logodnici, soţi şi taţi cu ani de experienţă în meseria lor au pierit teribil într-o fracţiune de secundă. 

de Redactia Observator

la 04.03.2022, 11:32

Vezi și

Era o misiune de patrulare ca oricare alta pentru căpitanul Iosif-Costinel Niţă. Căpitanul de 31 de ani măsura timpul în ore petrecute în zbor: 570 în total, dntre care 420 pe MiG-21 LanceR. Era pilot în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă în Baza 86 Aeriană de la Borcea din anul 2014. Aseară a zburat pentru ultima dată. Trupul său a fost găsit în carlinga aeronavei. Tânărul cu ochii albaştri ca cerul era căsătorit de doar doi ani.

Soarta a fost crudă şi cu alte şapte familii. Cei şapte salvatori trimişi să-l ajute pe căpitanul Iosif Niţă au pierit cu toţii. Elicopterul IAR 330-Puma era pilotat de locotenentul-comandor Bogdan Florin. Până în ultima clipă, pilotul s-a zbătut să îşi salveze colegii.

Constantin Spînu, purtător de cuvânt MApN: În vârstă de 41 de ani, angajat din anul 2003, avea la activ peste 1500 de ore de zbor, era căsătorit şi avea trei copii.

În dreapta locotenentului-comandor stătea Sorin Pătraşcu, copilot. Era extrem de disciplinat în tot ceea ce făcea şi dedicat carierei la care a visat de când era copil. La doar 27 de ani, Sorin avea 500 de ore de zbor în palmares.

Pe acelaşi subiect

Constantina Minoiu, bunica copilotului: Îmi spunea că lui nu îi e frică, că sunt toate alea automate.

Când nu zbura, Sorin îşi petrecea timpul cu logodnica sa, medic în Bucureşti. Peste trei luni, aveau planificată nunta.

Săteancă: Nu am cuvinte.

Reporter: Cum era?

Săteancă: Cuminte, foarte cuminte. Nu supăra pe nimeni, avea prieteni. Un copil deosebit, nu am cuvinte.

Cei doi scafandri au înlocuit alţi doi colegi care trebuiau să fie în elicopter

Cel mai experimentat dintre salvatori era maistrul militar Gelu Banu, tatăl a doi copii. Era angajat la forţele aeriene din 1993. La bordul elicopterului urcase şi caporalul Cătălin Lateş în vârstă de 29 de ani, operator căutare-salvare. Tânărul se căsătorise anul trecut şi avea doi copii. De îngrijirea rănilor victimelor ar fi trebuit să se ocupe sergentul Ionuţ Marinescu.

Constantin Spînu, purtător de cuvânt MApN: Personal de însoțire medico-sanitar, 43 de ani, angajat din 2002, căsătorit, un copil.

Au pierit şi doi scafandri salvatori: maiştrii militari Vlad Carp şi Sergiu Bosoi. Cei doi nu ar fi trebuit să fie ieri în elicopterul care s-a prăbuşit.

Gabriel Precup, scafandru salvator: Îmi pare nespus de rău. Întâmplarea a fost ca cei doi din unitatea noastră să ne schimbe pe mine şi pe încă un coleg.

Vlad Carp avea 39 de ani şi era tată.

Gabriel Precup, scafandru salvator: Domnul maistru Vlad Carp, era ca şi fratele meu, era un prieten foarte apropiat, un om extraordinar

Sergiu Bosoi avea 37 de ani şi era cunoscut printre colegii lui pentru hărnicie şi pofta de muncă. Avea şi el doi copii. 

Gabriel Precup, scafandru salvator: Sergiu, porecla lui era Succesivă, era un scafandru dedicat, care intra de fiecare dată, intra în apă îşi făcea datoria şi peste rând. 

Moartea celor opt militari a fost deplânsă şi de Ministrul Apărării Naţionale şi preşedintele Klaus Iohannis.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Evenimente » Opt familii sfâşiate de durere în urma celor două tragedii aviatice din Constanţa. Sorin, copilotul elicopterului, urma să se căsătorească peste 3 luni