Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Pericolul din traficul bucureștean. Mai bine de jumătate din infrastructura de tramvai este o bombă cu ceas. Proiectele de modernizare, doar pe hârtie

Şinele de tramvai din Bucureşti sunt nişte capcane din care doar norocoşii scapă. Doar mici porţiuni au fost reabilitate, iar mai bine de jumătate din infrastructură pare presărată cu bombe cu ceas, care ar putea provoca tragedii în orice clipă. Şinele sunt instabile şi crăpate, au segmente lipsă, iar cauciucul dintre şine şi asfalt a dispărut de mult. Proiecte sunt, însă doar pe hârtie. Pe teren, pare că nimic nu se mişcă. 

de Redactia Observator

la 23.10.2022 , 09:21

Prima călătorie - pe linia 16. Dacă stai în picioare, rişti să cazi, iar din cauza zgomotului nu te poţi înţelege nici cu oamenii de lângă tine. 

Călător: E ca şi cum ai fi în căruţă. 

Probleme grave sunt şi pe linia 40, în special pe Bulevardul Basarabia. 

Articolul continuă după reclamă

Ciobanu Valeriu, vatman pensionat: Acolo e o linie criminală. E foarte greu. A cum câteva luni de zile, de pe una dintre cele patru linii a deraiat un tramvai şi s-a dus la bordură. Din cauza liniei rupte. 

Pe acelaşi subiect

Iar probleme sunt peste tot. Liniile de tramvai au probleme atât de grave, încât este un miracol atunci când NU există incidente. 

Călător: Toate! Începând cu 36, tot Bucureştiul e varză! N-a mai făcut nimeni nimic! Lumea a treia. Clar lumea a treia! Nu s-a mai investit de nu ştiu cât timp. 

Cele mai afectate linii

Cele mai afectate linii rămân linia 40, în special pe Bulevardul Călăraşilor şi Bulevardul Basarabia, unde există întreruperi de şină la fiecare zece metri, dar şi liniile 36 şi 16. În ceea ce priveşte modernizarea liniilor de tramvai au fost făcute lucrări doar pe unele porţiuni, şi acelea forţate de întâmplări tragice. 

Un exemplu în acest sens este linia 19, modernizată anul trecut după ce şina a străpuns podeaua tramvaiului, iar o persoană a fost rănită. Practic, bărbatul s-a trezit cu o bucată de fier în picior. 

Adrian Criţ, director general STB: Infrastructura este a municipalităţii. Ne-a fost concesionată într-o anumită stare. Se doreşte modernizarea a 50,2 km de cale de rulare în Bucureşti. Documentaţia de atribuire e transmisă deja la ANAF. Aşteptăm să fie publicată. 

Potrivit autorităţilor, reabilitarea unui kilometru de şină de tramvai costă 10.000 de euro, iar investiţia totală pentru reparaţia tuturor zonelor cu probleme ar costa cel puţin 500 de milioane de euro.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?
Observator » Evenimente » Pericolul din traficul bucureștean. Mai bine de jumătate din infrastructura de tramvai este o bombă cu ceas. Proiectele de modernizare, doar pe hârtie