"Pitești, am auzit că îți plac dungile". Reacţia Sephora, după scandalul stârnit de postarea asociată cu Experimentul Piteşti
O reclamă postată de Sephora România pe paginile de Facebook şi Instagram a stârnit haos în social media. Postarea, menită să anunţe deschiderea unui nou magazin la Piteşti, a fost criticată de mai mulţi utilizatori care spun că nu a fost gândită şi că se poate asocia cu Experimentul Pitești, unde mii de deținuți au fost torturați de comuniști. "Pitești, am auzit că îți plac dungile", scria în postarea companiei, care a fost retrasă la câteva ore.
Pe 23 arpilie, pe contul de Facebook Sephora a apărut postarea intitulată "Pitești, am auzit că îți plac dungile", menită să atragă atenţia asupra noului magazin Sephora care s-a deschis la Piteşti pe 25 aprilie. Scopul nu a fost atins însă, pentru că oamenii au avut reacţii acide la adresa companiei, spunând că postarea este una neinspirată care duce cu gândul la experienţa teribilă prin care au trecut mii de deţinuţi în închisoarea Piteşti, pe timpul comunismului.
Compania a decis să retragă postarea, iar o zi mai târziu a transmis într-un story postat pe Instagram: "Ultima noastră postare legată de deschiderea noului magazin Sephora din Pitești a fost interpretată într-un mod greșit. Din identitatea brandului Sephora fac parte dungile orizontale alb negru. Nu există nicio legătură între dungile Sephora și alte evenimente care s-au întâmplat în Pitești. Brandul Sephora nu are culoare politică și nu își găsește inspirație în evenimente istorice tragice din România sau din altă țară. Ne cerem scuze comunității pentru această eroare de comunicare".
Reacţia Memorialului Închisoarea Pitești: "O ofensă adusă victimelor"
"Sephora România deschide, în curând, un magazin în noul mall din Piteşti şi se adresează piteştenilor astfel: "Piteşti, am auzit că îți plac dungile".
Această campanie este, evident, centrată pe subiectul binecunoscut al închisorii de la Piteşti. Doar că piteştenii ştiu mai bine şi au taxat acest derapaj, iar comentariile pe pagina companiei de instagram nu au întârziat să apară. Deşi ne bucurăm să vedem că, atât închisoarea cât şi Fenomenul Piteşti au devenit subiecte discutate la nivelul publicului larg, încercarea de a face din acest subiect o "glumiță" într-o campanie de marketing, este o ofensă adusă victimelor Fenomenului Piteşti, activității fundației noastre şi eforturilor care se fac pentru ca publicul să cunoască cu adevărat realitățile dictaturii comuniste în România. Sperăm ca Sephora România să dovedească responsabilitate şi să îşi ceară scuze public pentru această, să o numim glumă proastă, ca să fim eleganți.
În acelaşi timp, ne bucurăm să observăm că publicul este tot mai informat şi mai conştient de importanța acestui subiect pentru România. Subiectul este mult prea grav pentru a fi tratat atât de superficial. Şi pentru că echipa Sephora nu pare atât de bine informată nici în ce priveşte istoria, nici memoria, o invităm la o vizită de documentare la Memorialul Închisoarea Pitești. Este necesară, credem noi", au scris pe Facebook reprezentanţii Memorialul Închisoarea Pitești.
Ce spune Raluca Turcan, ministrul Culturii, despre postarea Sephora
Într-un răspuns pentru Adevărul, Raluca Turcan, ministrul Culturii, a oferit un punct de vedere în legătură cu scandalul provocat de postare. "Probabil nu a fost cu intenție, ci doar o dovadă de ignoranță și lipsă de empatie. Fenomenul Pitești a fost unul dintre cele mai brutale experimente puse în practică de regimul comunist, în scopul “reeducării” deținuților politici și nu poate deveni vreodată motiv de glumă. Vă felicit pentru că ați atras atenția asupra acestui incident, sper ca unii tineri și nu numai, vor învăța din acest episod", a declarat Raluca Turcan pentru Adevărul.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰