Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Reacţia TAROM, după ce şeful Wizz Air a spus că "îi pare rău de contribuabilii români": "Wizz Air nu plătește taxe și impozite în România din 2012"

Jozsef Varadi, CEO-ul Wizz Air, liderul pieței aviatice din România, a criticat deschis ajutoarele de stat acordate companiei TAROM și a pus sub semnul întrebării eficiența cheltuirii fondurilor publice în aviația românească.

de Redactia Observator

la 07.05.2025 , 15:16

Reacţia TAROM, după ce şeful Wizz Air a spus că "îi pare rău de contribuabilii români": "Wizz Air nu plătește taxe și impozite în România din 2012" - Reacţia TAROM, după ce şeful Wizz Air a spus că "îi pare rău de contribuabilii români": "Wizz Air nu plătește taxe și impozite în România din 2012" - Profimedia

"Îmi pare rău pentru contribuabilii români care trebuie să plătească pentru TAROM. Din punctul meu de vedere, este o risipă de bani și de timp. Desigur, nu ne afectează direct, dar este deranjant faptul că această companie aeriană continuă să fie subvenționată, ceea ce distorsionează concurența corectă pe piață", a declatat CEO-ul companiei maghiare, într-un interviu pentru Observator.

Reacţia TAROM

După această declaraţia, TAROM a venit cu o reacţie în care spune că Wizz Air nu plăteşte taxe şi impozite în România din 2012, iar existenţa unei companii naţionale de transport aerian reprezintă un act de securitate naţională.

Articolul continuă după reclamă

"TAROM are un rol esențial în a exista o piață competitivă de aviație comercială în România, contribuabilii români și nu numai, nu ar putea avea prețuri diferite sau posibilitatea de a alege, dacă la noi ar exista un monopol, oricât de deschis ar fi competitorul să preia din încărcarea și rutele noastre. La final, numărul redus de jucători, în orice industrie, conduce la decizii unilaterale referitoare la prețuri și condiții de achiziții iar publicul este cel căruia i se restrâng opțiunile.

În afară de rolul concret în existența pieței concurențiale în România, TAROM face parte dintre companiile naționale de transport aerian care sunt un instrument strategic ale oricărui stat responsabil. A afirma că „România nu are nevoie de o companie națională” echivalează cu negarea dreptului unui stat de a-și asigura suveranitatea în domeniul transportului, conectivitatea regiunilor subdezvoltate și capacitatea de intervenție în situații de criză (ex. repatrieri, transporturi medicale, diplomație oficială). Tonul și discursul reprezentantului Wizz Air care punctează grija față de contribuabilului român, trebuie așezat și în contextul în care compania amintită nu plătește taxe și impozite în România din 2012.

TAROM este o companie aflată în proces de restructurare complexă și transparentă, desfășurată în conformitate cu reglementările Uniunii Europene. Sprijinul primit de la statul român, aprobat de Comisia Europeană, este o măsură proporțională și temporară pentru restructurarea companiei. Multe companii aeriene de aviație au beneficiat de acest tip de ajutor, printre care TAP Portugal, SAS, Air Malta, ITA, prin urmare nu este un privilegiu unic, ci o modalitate accesată de numeroși jucători din alte state, pentru a se restuctura. TAROM este companie flag curier cu obiectivul de a aduce valoare adaugata zborului pentru pasagerii nostri, nu o companie low cost. Ambele tipologii au avantaje și dezavantaje. Este clar că noi acoperim o altă nișă de public care susține ceea ce înseamă varietate de oferte și competiție.

Dacă noi zburam din și spre aeroporturi centrale, nu secundare, pasagerii noștri au o mai bună conectivitate fie cu următorul zbor, fie prin transport public adiacent aeroporului, la distanțe mai mici față de zonele centrale ale orașelor de destinație. Call center-ul TAROM este susținut prin operatori, orice informație despre rezervări, zbor, anulări, întărzieri, recuperări de bani sau suport de orice natură în relatie cu zborul pe care sunt achiziționate bilete sunt discutate și rezolvate, în comparație cu tipul de client service complet robotizat sau email-uri greu de identificat pe site-ul lor companii companiilor. Biletul de zbor TAROM are inclus bajagul de cală, un alt tip de serviciu extra cost la companiile low cost.

Diferențele nu se opresc aici.  Precizăm inclusiv faptul că TAROM acționează strategic pe culoarul Hub& Spoke, acolo unde nu găsim companii low cost, și lucrează intens pentru a susține aeroportul Otopeni să devină un astfel de Hub pentru România. TAROM nu poate răspunde în aceeași notă cu Wizz Air. Rămânem fermi în atingerea obiectivelor noastre și, cu permisiunea publicului și cu riscul de a fi interpretați greșit, nu vom comenta calitatea, etica operațională sau strategia comercială a companiei Wizz Air. Preferăm ca aceste evaluări să fie făcute de pasagerii români, prin experiența directă pe care o au cu fiecare operator în parte", se arată în comunicatul TAROM.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-aţi încuraja copiii spre o carieră în gaming?
Observator » Evenimente » Reacţia TAROM, după ce şeful Wizz Air a spus că "îi pare rău de contribuabilii români": "Wizz Air nu plătește taxe și impozite în România din 2012"