Antena Meniu Search
x

Video Românii blocați în UK de 3 zile și-au pierdut răbdarea și au dat cu pumnii în ghișee, la aeroport. "Chemați managerul!"

Sunt deja trei zile de când sute de români sunt blocaţi pe aeroportul Luton şi încă aşteaptă să se întoarcă acasă. Tot mai multe curse spre România sunt amânate sau anulate, iar oamenii sunt trimişi pe rând acasă, pe măsură ce li se găseşte un loc liber în alte avioane, care totuşi decolează.

de Redactia Observator

la 14.12.2022, 17:47

Vezi și

Aeroportul Luton din UK a fost plin de călători, după ce zborurile lor au fost amânate sau anulate din cauza ninsorilor. De trei zile, sute de români aşteaptă ca avionul lor să decoleze. Au stat în frig, fără mâncare sau apă şi au aşteptat să se întoarcă în ţară. Autoritățile britanice au promis că le vor da vouchere pentru mâncare și cazare, dar se pare că nu au ajuns pentru toată lumea. Mulți români au povestit, pentru Observator, că majoritatea hotelurilor din apropierea aeroportului erau pline. Foarte greu se găsea o cameră disponibilă, așa că au preferat să aștepte în aeroport până când avionul lor urma să decoleze. Nici prin cap nu le-a trecut că vor avea de așteptat 40 de ore.

A plecat Serbia, a plecat Ungaria, au plecat toate ţările. România, ne-a lăsat pe toţi!”, a strigat un român, în aeroport. "Chemați managerul!", a răbufnit un alt român, care a dat cu pumnii în ghișeu. Agitația a fost mare, iar nervii întinși la maxim.

Mai mulți români au ajuns în țară

După aproape 40 de ore de stat în aeroportul Luton, câţiva români mai “norocosi” au reuşit să se întoarcă pe meleaguri româneşti. Aceştia au aterizat, miercuri dimineaţă, pe aeroportul Avram Iancu, din Cluj-Napoca.

Pe acelaşi subiect

Luni seara la 9 aveam primul zbor, a fost amânat la 10.50, apoi la 11.50, la 1, la 2 și după a fost prima amânare mai lungă”, a povestit un tânăr. ”Am stat în nişte condiţii oribile. Adică 36 de ore, nu tu hotel, mesajele pe mail veneau târziu”, a mai spus o femeie.

Sute de oameni au îndurat îmbulzeala, agitația, frigul, oboseala și chiar foamea. Mulți sunt cei care nu au mai avut resurse financiare pentru a-și cumpăra mâncare din aeroport. Trei zile au stat fără condiții, spune unul dintre pasageri.

Am stat 40 de ore. Dădeau delay din oră în oră la zbor din simplul motiv că nu voiau sa ne dea hotel”, a spus un tânăr.

Cum ne asigurăm călătoria cu avionul

Ramona Colea, specialist în drepturile pasagerilor, a explicat cum trebuie să ne asigurăm călătoria cu avionul.

„Trebuie să ne cunoaștem drepturile ca pasageri, trebuie să știm ce fel de bilet am rezervat și care sunt beneficiile pe care le avem, în baza tipului de bilet pe care l-am cumpărat, să avem bani suficienți la noi pentru că nu se știe când trebuie să ne cazăm suplimentar. Să ne luăm eventual și o asigurare de călătorie, cu aceeași companie la care mi-aș face CASCO la mașină.

Dacă cursa se anulează din vina companiei aeriene, atunci ei au dreptul la o compensație care ajunge la 600 de euro pe persoană, în funcție de distanța călătoriei, iar dacă pasagerul nu dorește să mai călătorească, cursa s-a anulat, omul rămâne în punctul de origine, are dreptul și la rambursarea biletului întreg, inclusiv serviciile suplimentare, bagaj adăugat în plus, loc adăugat în plus.

Dacă cursa este anulată din motive care nu sunt în sarcina companiei aeriene, vreme nefavorabile, dar la modul că aeroportul este închis, nu trei fulgi de nea, nu alte lucruri care survin în mod normal iarna. Ne referim la vremea nefavorabilă, atunci pasagerul nu are dreptul decât la rambursarea prețului pe călătorie anulată dacă nu mai călătorește. Dacă el dorește să călătorească, compania trebuie să-i dea un alt bilet de zbor, în altă zi”, a declarat Ramona Colea, specialist în drepturile pasagerilor.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi găsit produse alterate printre cumpărăturile pentru 1 Mai?

Observator » Evenimente » Românii blocați în UK de 3 zile și-au pierdut răbdarea și au dat cu pumnii în ghișee, la aeroport. "Chemați managerul!"