Video S-a dat drumul la licitaţia pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova - Lugoj. Ministrul Transporturilor: "Promisiune îndeplinită"
Licitaţia pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova - Lugoj a fost lansată. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a făcut marele anunuţ pe Facebook
Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj ce are o lungime estimată la aproximativ 250 de kilometri a fost publicată marți pe SICAP, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.
Ce spune ministrul
"Promisiune îndeplinită pentru Oltenia şi Banat
Licitația pentru proiectarea drumului de mare viteză Craiova-Lugoj a fost publicată azi pe SICAP.
- Suma uriașă pentru care au fost vândute la licitație avionul şi limuzina lui Nicolae Ceauşescu
- Licitație la Ambasada SUA din București: Se scot la vânzare autoturisme, mașini de spălat și cuptoare cu microunde
- Al doilea tren nou-nouț ajunge cel târziu vineri în România. Grindeanu: "Sunt vreo 160. Vor începe să fie...
- Azil al groazei, descoperit în Bacău de ANPC. Zeci de bătrâni primeau mâncare expirată de luni de zile
- Un minor de 15 ani s-a urcat la volanul unei maşini şi a provocat un accident grav, în Constanţa. A fost găsit...
Câteva date:
- lungime estimată: ~250km
- licitația are la bază noul caiet de sarcini cu termene și plăți mult mai clare, care să nu mai rezulte în sincope la derulare
- profilul drumului, autostradă sau drum expres, va rezulta din analiza cost-beneficiu, el putând să varieze pe sectoare, în funcție de costuri și dificultatea terenului
- din contract va reieși un studiu de fezabilitate cu grad foarte mare de detaliu, așa-numitul "preliminary design" (proiect tehnic "preliminar"), astfel încât o licitație design&build ulterioară să aibă majoritatea riscurilor (de ex. geotehnice) eliminate, dar să permită inovație și adaptare la tehnologia constructorului", a scris Drulă pe pagina sa de Facebook.
Un studiu de fezabilitate scump
Profilul drumului, dacă va fi autostradă sau drum expres va fi stabilit în urma unei analize cost-beneficiu, el putând să varieze în funcţie de sectoare şi de dificultatea traseului.
Studiul de fezabilitate este cel mai scump care a fost realizat până în prezent în ţara noastră, 127 milioane de lei, iar documentaţia trebuie întocmită în trei ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰