Teroarea de la bordul avionului plin cu români, provocată dintr-o neatenție
169 de oameni şi-au văzut moartea cu ochii din cauza unei neatenţii. Sunt primele concluzii ale verificărilor făcute de compania Ryanair, după ce avionul care trebuia să decoleze din Bucureşti s-a umplut, fără nicio explicaţie, cu abur.
169 de oameni şi-au văzut moartea cu ochii din cauza unei neatenţii. Sunt primele concluzii ale verificărilor făcute de compania Ryanair, după ce avionul care trebuia să decoleze din Bucureşti s-a umplut, fără nicio explicaţie, cu abur. De vină a fost un angajat care se ocupa de degivrarea avionului şi nu a respectat regulamentul. El a folosit substanţa într-o zonă interzisă, iar de acolo şi până la panica trăită de pasageri nu a mai fost decât un pas. Angajaţii firmelor de mentenanţă spun că descoperă în timpul verificărilor defecţiuni care le dau fiori.
Problema a apărut în momentul în care un angajat a folosit substanţa de degivrare într-un loc interzis, în zona sistemului de climatizare.
O neatenţie care a creat panică printre cei 169 de pasageri.
Sistemul de climatizare se află în lateralul avionului, lângă trenul de aterizare. Are două valve prin care aerul intră, este filtrat şi ajunge în aeronavă cu ajutorul unui motor care atinge temperaturi de 250 de grade Celsius.
Regulamentele îi obligă pe angajaţii care fac degivrarea să închidă sistemul înainte de a folosi subtanţa. Nu s-a întâmplat asta şi în cazul avionului Ryanair. A decolat, iar lichidul a pătruns în aeronavă şi, din cauza căldurii, s-a transformat instant în abur.
Printr-o conductă care străbate toată aeronava a ajuns la pasageri, atât prin orificiile de aerisire plasate deasupra fiecărui scaun, cât şi prin gurile de aerisire din podea.
Sunt condiţiile în care avionul a zburat zeci de minute la o altitudine foarte mică, puţin peste o mie de metri. După aterizare, compania aeriană a început verificările.
Angajatul care a folosit greşit substanţa de degivrare riscă inclusiv să rămână fără loc de muncă. Dincolo de greşelile personalului, companiile aeriene trebuie să fie foarte atente şi la defecţiunile aeronavelor.
Este motivul pentru care, în fiecare an, aproape 50 de avioane de linie ajung la ROMAERO. Aici, specialiştii le demontează şi verifică fiecare componentă în parte, pentru că în unele cazuri avioanele au defecţiuni ce pot duce la adevărate tragedii.
Un avion de linie stă în hangar pentru mentenanţă aproape o lună, după care este testat în aer de două ori. Se întoarce în flota companiei abia după ce specialiştii sunt siguri că aeronava funcţionează ca la carte.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰