Trenul deraiat în Brașov avea viteza de 30 de kilometri pe oră
Un nou incident feroviar ne arată încă o dată că suntem la un pas de o catastrofă pe calea ferată. Încă un tren a deraiat vineri în judeţul Braşov, al treilea numai în ultimele două săptămâni, în aceeaşi zonă, şi al şaptelea de la începutul lunii.
Un nou incident feroviar ne arată încă o dată că suntem la un pas de o catastrofă pe calea ferată. Încă un tren a deraiat vineri în judeţul Braşov, al treilea numai în ultimele două săptămâni, în aceeaşi zonă, şi al şaptelea de la începutul lunii. De data aceasta, sistemul care susţine roţile locomotivei a cedat. Din fericire, garnitura circula cu viteză redusă, iar călătorii nu au fost răniţi.
Nouă călători erau în trenul care plecase de numai câteva minute din Braşov cu direcţia Bucureşti. Cu puţin timp înainte să oprescă în gara Dârste, locomotiva a sărit de pe şine.
Deraiere la viteză mică
Cadrul care susţine roţile locomotivei a cedat din senin, iar trenul a ajuns lângă şine.
Călătorii nu au fost răniţi, pentru că, în acel moment, vagoanele nu înaintau cu mai mult de 30 de kilometri pe oră.
Dar, la o viteză mai mare, o astfel de defecţiune poate provoca o catastrofă.
Călătorii s-au obişnuit cu situaţia trenurilor
CFR a transmis că pasagerii au fost preluaţi în siguranţă de alt tren. Circulaţia a fost blocată ore bune între Braşov şi Oradea, până când un utilaj de mare tonaj a repus locomotiva pe şine.
Celelalte trenuri care trebuiau să traverseze zona au fost redirecţionate pe un alt traseu.
Călătorii susţin că "noi suntem obişnuiţi şi cunoaştem şi problema cu infrastructura şi cu tot. Am văzut în toată ţara. Şuruburile le scoţi cu mâna şi aşa mai departe. Ăştia zic că tot lucrează, dar de fapt liniile sunt tot la fel de proaste".
Şapte deraieri în ultima lună
Este a şaptea deraiere din ultima lună şi a treia din judeţul Braşov, în ultimele două săptămâni.
Sâmbătă, un marfar a sărit de pe şine, iar la mijlocul lui martie o locomotivă a ieşit aproape un metru de pe linie.
Sunt doar câteva dovezi că infrastructura CFR e în colaps. Peste 60 la sută dintre linii pot ceda în orice moment, iar 90 de locomotive au o vechime mai mare de 35 de ani.
Grav este şi că România nu mai are niciun centru de mentenanţă şi reparaţie a locomotivelor.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰