Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Conducerea Boeing, înlocuită în urma scandalurilor legate de siguranţa avioanelor 737 Max. Ce au cerut mai multe companii aeriene majore

CEO-ul Boeing, Dave Calhoun, a anunţat luni că intenționează să părăsească gigantul american până la sfârșitul anului. Este vorba de o schimbare majoră a conducerii companiei în cadrul căreia sunt   înlocuinţi şi președintele Boeing, și șeful unității de avioane comerciale

de Redactia Observator

la 25.03.2024 , 16:02

Conducerea Boeing înlocuită în urma scandalurilor legate de siguranţa anumitor avioane Conducerea Boeing înlocuită în urma scandalurilor legate de siguranţa anumitor avioane - Profimedia

Președintele Boeing, Larry Kellner, nu va candida pentru a fi reales ca director al consiliului de administrație. Consiliul l-a ales pe fostul CEO al companiei Qualcomm, Steve Mollenkopf, pentru a-l înlocui. 

De asemenea, compania a anunțat că şi Stan Deal se pensionează. Acesta era CEO al diviziei Boeing de avioane comerciale şi va fi înlocuit cu efect imediat de Stephanie Pope, care era directorul operațional al Boeing din ianuarie.

Compania Boeing este afectată de mai bine de cinci ani de mai multe probleme legate de unele dintre avioanele sale, aminteşte CNN. 

Articolul continuă după reclamă

În 2018 și 2019 două aeronave 737 Max s-au prăbuşit provocând moartea a 346 de persoane. Iar în ultimele luni, o uşă suplimentară obturată s-a desprins în zbor de pe fuzelajul unui avion 737 Max aparţinînd companiei Alaska Airlines

Pe acelaşi subiect

Problemele au dus la blocarea la sol a mai multor aeronave din motive de siguranță și la pierderi cumulate de peste 31 de miliarde de dolari.

Avionul 737 Max "proiectat de clovni, supravegheați de maimuțe"

Într-o serie de emailuri interne din 2017, dar făcute publice în 2020, un angajat descria avionul 737 Max ca fiind "proiectat de clovni, care la rândul lor sunt supravegheați de maimuțe". Un alt email susţine că "design-ul este groaznic de slab"

Într-o scrisoare adresată luni angajaților Boeing, Calhoun a numit incidentul Alaska Airlines "un moment decisiv pentru Boeing".

"Ochii lumii sunt ațintiți asupra noastră" a spus el anunțându-şi planurile de plecare. "Vom remedia ceea ce nu funcționează și ne vom readuce compania pe drumul spre recuperare și stabilitate".

Separat, într-un interviu la CNBC, Calhoun a spus că decizia de a pleca a fost alegerea lui 100%. 

Dar ea vine în urma unor critici la scară largă la adresa Boeing din partea conducerilor mai multor companii aeriene majore din lume pe care Boeing se bazează pentru a-și vinde avioanele. Directorii executivi de la numeroase companii aeriene au cerut săptămâna trecută să vorbească direct cu consiliul de administraţie al Boeing. Calhoun a încercat să prezinte episod drept unul normal, dar rar se întâmplă ca clienții să vorbească direct cu directorii.

Acțiunile Boeing, care și-au pierdut peste 27% din valoare de la începutul anului, au crescut cu 4% ca reacţie la schimbarea conducerii. 

Şir de incidente recente cu aeronave Boeing

La mijlocul lunii martie, un avion Beoing 737-800 al United Airlines a rămas fără un panou din fuzelaj în timpul unui zbor de la San Francisco la Oregon. La începutul lunii martie motorul unui avion Boeing 737 al United Airlines a luat foc după decolarea din Houston. Pe 7 martie un avion de linie al companiei United Airlines cu destinația Japonia a aterizat în siguranță la Los Angeles după ce a pierdut o roată în timp ce decola din San Francisco.

Pe 11 martie, un incident petrecut în carlinga unui avion 787 Dreamliner al companiei Latam Airlines care a împins pilotul în maneta de control ar fi fost de vină pentru o manevră bruscă de picaj, soldată cu rănirea a 50 de pasageri, în timpul unui zbor de la Sydney la Auckland.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aveți încredere în influencerii de pe rețelele de socializare?
Observator » Ştiri externe » Conducerea Boeing, înlocuită în urma scandalurilor legate de siguranţa avioanelor 737 Max. Ce au cerut mai multe companii aeriene majore