Antena Meniu Search
x

Lungul şir de incidente al avioanelor Boeing 737 Max. Uşa care s-a rupt în zbor a aterizat într-o curte. De ce au fost şterse discuţiile piloţilor

 A fost găsită bucata din avionul Boeing 737 MAX 9 aparţinând Alaska Airlines care s-a desprins vinerea trecută în timpul zborului. Uşa a căzut în curtea unui profesor din Portland, care a alertat autorităţile. Între timp, scandalul a luat amploare. Flota de modele 737 9 MAX, adică 171 de avioane, au fost oprite la sol. În total, 215 de astfel de aeronave sunt în serviciu în întreaga lume. Doar aproximativ 171 dintre ele au o ușă de urgenţă ca cea care s-a rupt din fuzelaj.

de Redactia Observator

la 08.01.2024, 14:22

Lungul şir de incidente al avioanelor Boeing 737 Max. Uşa care s-a rupt în zbor a aterizat într-o curte. De ce au fost şterse discuţiile piloţilor
Lungul şir de incidente al avioanelor Boeing 737 Max. Uşa care s-a rupt în zbor a aterizat într-o curte. De ce au fost şterse discuţiile piloţilor - Profimedia / X

Deciziile de efectuare de inspecţii la avioanele Boeing 737 MAX 9 au devenit un fenomen mondial după incidentul survenit la un avion de acest tip aparţinând companiei americane Alaska Airlines, care a fost nevoit să aterizeze de urgenţă după ce o uşă de urgenţă cu hublou s-a desprins după decolare din fuzelaj. Acțiunile Boeing au scăzut cu 8%, luni la primele ore de tranzacționare.

Uşa care s-a rupt în zbor a aterizat în curtea unei case

Bob, un profesor din Oregon a găsit uşa de la Boeingul 737 MAX 9 în curtea din spatele casei sale. Preşedinta Biroului naţional pentru siguranţa în transporturi (NTSB), Jennifer Homendy, s-a declarat uşurată. Ea le-a spus reporterilor că partea respectivă a aeronavei este o componentă cheie pentru a afla de ce a avut loc incidentul.

"Echipa noastră va analiza uşa în întregime, toate componentele, semne, transfer de vopsea, ce formă avea ușa când a fost găsită. Asta poate spune multe despre ceea ce s-a întâmplat", a spus ea.

Pe acelaşi subiect

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Scaunele de la lângă uşa ruptă în zbor nu erau ocupate 

În mod miraculos, nimeni nu stătea pe 26A și 26B, cele două locuri fix de lângă uşa care s-a rupt. Alaska Airlines a confirmat că niciun pasager nu a fost repartizat pe acele locuri, dar a refuzat să spună şi dacă locurile au fost vândute şi pasagerii respectivi au ratat zborul. Forța depresurizării bruște a rupt tetierele și tapiţeria de pe scaunele respective.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Nick Hoch, în vârstă de 33 de ani, pasager la bordul avionului a scris pe platfoma X că: "două persoane care urmau să stea chiar acolo au ratat avionul. Noroc divin că au pierdut zborul".

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Uşa de ieşire suplimentară este instalată de obicei de companiile aeriene low-cost care folosesc mai multe locuri şi care necesită rute de evacuare suplimentare. Cu toate acestea, aceste uşi sunt obturate la avioanele cu mai puţine locuri. Pentru pasageri, zona arată ca un scaun normal de la fereastră. 215 aeronave Boeing 737 MAX 9 sunt în serviciu în întreaga lume. Doar aproximativ 171 dintre ele au o ușă de urgenţă ca cea care s-a rupt vineri, potrivit Reuters. 

Înregistrările convorbirilor din cabina de pilotaj au fost şterse

Între timp, a izbucnit un alt scandal. Înregistrările discuţiilor din cabina de pilotaj au fost şterse. Datele de pe dispozitivul care înregistrează vocile în cabină nu mai sunt disponibile deoarece nu au fost recuperate în decurs de două ore. După acest interval de timp, dispozitivul CVR (cockpit voice recorder) repornește şi şterge datele anterioare.

În SUA limita este de 2 ore, versus de 25 de ore în Europa pentru avioanele construite după 2021. Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO) a cerut din 2016 ca intervalul pentru ştergerea datelor înregistrate să fie de 25 de ore pe avioanele fabricate după 2021. NTSB a solicitat ca SUA să-și extindă regula la 25 de ore. Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a declarat în urmă cu o lună că va propune extinderea la 25 de ore, dar numai pentru aeronavele noi.

Verificările avioanele Boeing 737 MAX 9, un fenomen mondial

Urmând exemplul companiilor americane, precum United Airlines, şi alte companii precum Turkish Airlines, Aeromexico sau Copa Airlines au decis să reţină la sol acest tip de avioane pentru a le inspecta, după o directivă a Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) din SUA.

Potrivit cifrelor comunicate de Boeing, un număr de aproximativ 218 exemplare din avionul 737 MAX 9 au fost livrate clienţilor până la această dată. FAA a ordonat sâmbătă "inspectarea imediată a anumitor avioane Boeing 737 MAX 9" înaintea unui nou zbor, precizând că aproximativ 171 de aparate sunt vizate de această măsură la nivel mondial. Durata unei operaţiuni este estimată undeva între patru şi opt ore pentru fiecare avion.

"Suntem de acord cu FAA şi susţinem decizia sa de a cere o inspecţie imediată a avioanelor Boeing 737 MAX 9 având aceiaşi configuraţie cu aparatul încriminat", a reacţionat şi Boeing într-un comunicat de presă.

Acest incident vine după o serie de probleme tehnice şi două prăbuşiri în ultimii ani pentru avioanele de tip 737 MAX. Cele două accidente, care au provocat 346 de morţi în lunile octombrie 2018 şi martie 2019, au dus la menţinerea la sol a tuturor avioanelor 737 MAX timp de 20 de luni, fiind necesare unele modificări la sistemul de control al zborului.

Trebuie menţionat că există o diferenţă între familia 737 MAX şi modelul 737 MAX 9. La finele lunii decembrie, Boeing anunţa că a livrat în total peste 1.370 de exemplare de avioane din familia 737 MAX iar carnetul de comenzi pentru aceste avioane se ridică la peste 4.000 de unităţi. Tot la finele anului trecut, directorul general demisionar de la Tarom, Bogdan Popescu le-a transmis angajaţilor companiei că TAROM a concluzionat negocierile pentru achiziţionarea a două aeronave noi Boeing 737 Max

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Criza avioanelor Boeing 737 Max

Incidentul petrecut pe 5 ianuarie 2024 este cel mai recent dintr-un lung şir de evenimente nefaste în care au fost implicate aeronavele Boeing 737 Max, cel mai bine vândut avion al Boeing.

Iată cronologia problemelor recente legate de avioanele Boeing MAX:

OCTOMBRIE 2018: Un avion Lion Air MAX 8 se prăbuşeşte în Indonezia, ucigând toate cele 189 de persoane aflate la bord.

NOIEMBRIE 2018: FAA şi Boeing spun că evaluează necesitatea unor modificări software sau de design pentru avioanele 737 MAX, în urma prăbuşirii Lion Air.

MARTIE 2019: Un avion MAX 8 al Ethiopian Airlines s-a prăbuşit, ucigând toate cele 157 de persoane aflate la bord. Autoritatea de reglementare a aviaţiei din China devine prima din lume care a consemnat la sol avioanele MAX, urmatî de alte autorităţi, inclusiv Administraţia Federală a Aviaţiei din SUA.

APRILIE 2019: FAA formează o echipă internaţională pentru a evalua siguranţa avioanelor 737 MAX. Boeing reduce producţia lunară cu aproape 20%.

IULIE 2019: Boeing a raportat cea mai mare pierdere trimestrială înregistrată vreodată.

SEPTEMBRIE 2019: Consiliul de administraţie al Boeing creează un comitet permanent de siguranţă pentru a supraveghea dezvoltarea, fabricarea şi exploatarea aeronavelor sale.

OCTOMBRIE 2019: Boeing îl concediază pe Kevin McAllister, directorul general al diviziei sale de avioane comerciale.

DECEMBRIE 2020: Compania îl concediază pe CEO-ul Dennis Muilenburg în urma celor două accidente.

IANUARIE 2020: Boeing suspendă producţia de 737, cea mai gravă suspendare a producţiei din ultimii 20 de ani.

FEBRUARIE 2020: Boeing a descoperit "resturi de obiecte străine" în compartimentele de kerosen din interiorul aripilor mai multor avioane 737 Max.

MAI 2020: Boeing reia producţia de 737 MAX la o rată scăzută.

IUNIE 2020: Boeing începe o serie de teste de zbor, cu o mare întârziere, ale unui 737 MAX reproiectat, sub controlul autorităţilor de reglementare.

SEPTEMBRIE 2020: O investigaţie de 18 luni efectuată de o comisie a Camerei Reprezentanţilor SUA a constatat că Boeing a eşuat în proiectarea şi dezvoltarea MAX, precum şi în transparenţa faţă de FAA şi că FAA a eşuat în supraveghere şi certificare.

NOIEMBRIE 2020: FAA din SUA ridică ordinul de consemnare la sol, permiţând avionului 737 MAX să zboare din nou.

DECEMBRIE 2020: Congresul adoptă o legislaţie pentru reformarea modului în care FAA certifică noile avioane, inclusiv cerând producătorilor să dezvăluie către FAA anumite informaţii esenţiale despre siguranţă.

IANUARIE 2021: Agenţia pentru Siguranţa Aviaţiei a Uniunii Europene aprobă revenirea în explooatare a avioanelor MAX în Europa.

MARTIE 2021: Autoritatea de reglementare a aviaţiei din China spune că preocupările majore de siguranţă legate de MAX trebuiau "abordate în mod corespunzător" înainte de a efectua teste de zbor.

APRILIE 2021: Boeing opreşte livrările de 737 MAX după ce probleme electrice au dus la consemnarea la sol a unei părţi din flotă.

NOIEMBRIE 2021: Actualii şi foştii directori ai companiei Boeing ajung la un acord de 237,5 milioane de dolari cu acţionarii pentru a soluţiona procesele legate de supravegherea siguranţei 737 MAX.

OCTOMBRIE 2022: FAA spune Boeing că unele documente cheie trimise ca parte a evaluării certificării 737 MAX 7 sunt incomplete, iar altele necesită o reevaluare.

DECEMBRIE 2022: Congresul este de acord să prelungească un termen limită pentru noile standarde pentru alertele moderne din cabina de pilotaj care decurg din legislaţia din 2020, după lobby-ul intens din partea Boeing.

APRILIE 2023: Boeing întrerupe livrările de avioane 737 MAX pentru a rezolva noi probleme de calitate a accesoriilor neconforme de la furnizori.

IULIE 2023: Prima livrare de către Boeing a 737 MAX 7 este amânată până în 2024.

AUGUST 2023: Boeing identifică o nouă problemă de calitate la un furnizor al 737 MAX, care implică găuri efectuate necorespunzător pe peretele de presiune din pupa.

SEPTEMBRIE 2023: Livrările de Boeing 737 MAX scad la cel mai redus nivel din august 2021.

DECEMBRIE 2023: Boeing efectuează prima livrare directă a unui 787 Dreamliner în China din 2019, văzut ca un precursor al deblocării decătre China a livrărilor de 737 MAX.

DECEMBRIE 2023: Boeing cere inspectarea tuturor avioanelor 737 MAX. A fost descoperit un șurub lipsă la un mecanism esențial.

IANUARIE 2024: Un zbor Alaskan Air este forţat să efectueze o aterizare de urgenţă după o explozie a unui panou al unui avion 737 MAX 9 nou-nouţ. FAA din SUA a consemnat la sol anumite aeronave 737 MAX 9, pentru verificări de siguranţă.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi găsit produse alterate printre cumpărăturile pentru 1 Mai?

Observator » Stiri externe » Lungul şir de incidente al avioanelor Boeing 737 Max. Uşa care s-a rupt în zbor a aterizat într-o curte. De ce au fost şterse discuţiile piloţilor