Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Pierde Boeing cursa din industria avioanelor? Mutarea sediului indică o reorientare către domeniul apărării

Conducerea Boeing a decis să mute sediul companiei din Chicago într-o suburbie a capitalei SUA, Arlington. Această decizie este criticată de analiști, care consideră că în acest fel producătorul de avioane recunoaște că a pierdut cursa din domeniu în fața Airbus și că este încearcă o schimbare a imaginii

de Redactia Observator

la 09.05.2022 , 18:21

Boeing își mută sediul în apropiere de capitala SUA, Washington D.C. Avion Boeing - Pixabay

Mai exact, după cum notează CNN Business, această mutare a sediului, din Chicago, în apropiere de capitala SUA și de factorii de decizie de la Pentagon și din Congres, Boeing vrea să își schimbe imaginea și să intre în mentalul colectiv ca o companie din domeniul apărării și cel aerospațial.

Sediul Boeing a fost stabilit în Chicago din 2001, asta după ce între 1916 și 2001, compania își stabilise centrul în Seattle. Această perioadă a fost considerată una extrem de benefică și asta deoarece publicul asocia producătorul de avioane cu calitatea și siguranța produselor sale.

Anunțul Boeing vine la scurt timp după anunțul principalului competitor, Airbus, care a transmis că vrea să își extindă capacitățile de producție de avioane comerciale ale fabricii din Mobile, Alabama.

Articolul continuă după reclamă

Richard Aboulafia, director al AeroDynamic Advisory, este de părere că Airbus se află în situația în care vrea să își extindă afacerile din domeniul avioanelor, asta în timp de Boeing mizează pe o schimbare a strategiei și mizează pe lobby-ul făcut în Congres pentru a obține banii din bugetul Apărării.

Explicația oficială pentru mutarea sediului este că Boeing vrea să fie mai aproape de clienți și factorii de decizie și să aibă acces la expertiză tehnică și inginerească de talie mondială.

Mutarea sediului deloc surprinzătoare, dar dezamăgitoare

Analistul le-a explicat jurnaliștilor că nu este uimit că Boeing a luat o astfel de decizie, dar că, cu siguranță este uimit. Astfel, el a explicat că o reîntoarcere în Seattle ar fi subliniat dorința conducerii de a se concentra pe ingineria aviatică civilă și de a-și recâștiga poziția.

Ar fi fost grozav pentru moral și ar fi arătat intenția de a se concentra pe produsele lor comerciale neglijate, a explicat Richard Aboulafia.

Problemele de inginerie și calitate ale avioanelor Boeing au reprezentat provocări majore pentru companie. Prăbușirea a două modele 737 Max care au ucis toate cele 346 de persoane de la bord a dus la o reținerea lor la sol pentru 20 luni.

De asemenea, a fost una dintre cele mai scumpe gafe corporative din istorie, costând compania peste 20 miliarde de dolari, acestea adăugându-se pierderilor cauzate și de celelalte produse.

Ce obține Boeing din această mutare?

În ciuda comunicatului oficial, analiștii se întreabă ce poate obține Boeing din mutarea în apropierea Washingtonului. Mai exact, chiar dacă se reprofilează ca o companie din apărare sau din domeniul aerospațial va avea parte de o competiție serioasă: Lockheed, Raytheon și chiar SpaceX.

În plus, chiar dacă Boeing își dorește să fie mai aproape de factorii de decizie, adevărul este că face deja acest lucru. Mai exact, această companie are peste o sută de lobbiști, pentru care este alocat un buget de 13,4 milioane de dolari anual.

Problema Boeing nu este lipsa de acces la guvern, ci mai degrabă problemele sale din producție și eșecurile de management care au dus la accidente fatale cu avioanele 737 Max, a declarat Peter DeFazio, șeful Comisiei de Transporturi din Camera Reprezentanților.

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri externe » Pierde Boeing cursa din industria avioanelor? Mutarea sediului indică o reorientare către domeniul apărării