Antena Meniu Search
x

Şoferul român care a intrat cu camionul, cu 115 km/h, în coada de la o staţie de taxare, pe o autostradă din Franţa, a aflat concluziile anchetei tehnice. Maşina lui a rămas fără frâne

Şoferul român care a intrat cu camionul, cu 115 km/h, în coada de la o staţie de taxare, pe o autostradă din Franţa, a aflat concluziile anchetei tehnice.

Şoferul român care a intrat cu camionul, cu 115 km/h, în coada de la o staţie de taxare, pe o autostradă din Franţa, a aflat concluziile anchetei tehnice. Maşina lui a rămas fără frâne, e cel mai important lucru descoperit de experţii francezi, la doi ani şi jumătate de la producerea tragicului accident care s-a soldat cu un mort şi opt răniţi.

Ministerul Transporturilor din Franţa a publicat raportul tehnic al accidentului de pe A8, la Saint-Isidore, unde un camion românesc încărcat cu autoturisme, venind dinspre Italia şi mergând spre Spania, a intrat în plin în coada de la o staţie de taxare. Au fost avariate 14 autovehicule, un motociclist a murit, alte opt persoane fiind rănite.

Pe 29 octombrie 2015, şoferul român a descoperit că a rămas fără frâne pe semiremorcă, aşa că a început să facă slalom pe autostradă, printre maşini, claxonând, dar a văzut repede că se apropie o staţie de taxare, unde cozile erau foarte mari.

Şoferul a decis să intre în zona de plată în care a văzut cele mai puţine maşini, numai că impactul a fost teribil, camionul atingând viteza de 115 km/h. Şoferul camionului a fost rănit uşor, dar colegul lui de cabină a suferit răni grave, fiind luat cu elicopterul de la locul accidentului.

Ancheta tehnică a scos la iveală mai multe detalii din momentul tragediei. Şoferul român nu era băut, nu consumase droguri şi respectase timpii de odihnă. Ca atare, s-a stabilit că şoferul era apt să conducă şi că defectarea sistemului de frânare pe semiremorcă ar fi dus la catastrofă.

Frânele capului tractor au avut de suportat o frecare de două ori şi jumătate mai mare decât normal şi au cedat, la rândul lor. Iar fârnele de pe semiremorcă au cedat din cauza că erau prea vechi şi nu mai puteau fi încărcate corespunzător.

În plus, configuraţia şoselei a contribuit şi ea la defectarea sistemului de fârnare. Asta deoarece autostrada are o înclinare de 6% chiar înainte de staţia de taxare. Chiar dacă sunt 7 benzi, inclusiv cele de avarie, raportul tehnic publicat vineri susţine că şoferul nu a apelat la niciuna dintre ele, fie pentru că s-a temut să nu fie strivit de încărcătura sa, cum susţine un poliţist, fie pentru că erau ocupate de câteva zeci de alte camioane.

În fine, există şi o cauză independentă de maşină şi şofer, susţine raportul. Staţia de taxare de la Saint-Isidore este prea aproape de sfârşitul pantei cu 6% înclinare, la doar 1200 de metri distanţă, ceea ce face extrem de dificilă frânarea şi pentru autoturisme, nu doar pentru camioane.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Credeţi că lucraţi sub calificarea dumneavoastră la locul de muncă?

Observator » Stiri externe » Şoferul român care a intrat cu camionul, cu 115 km/h, în coada de la o staţie de taxare, pe o autostradă din Franţa, a aflat concluziile anchetei tehnice. Maşina lui a rămas fără frâne