Airbus Zero-G, avionul în care experimentezi gravitația zero
Airbus Zero-G A310 este, pentru cei care și-ar dori să ajungă în spațiu, un prim pas în îndeplinirea visului. Avionul e folosit de Agenția Spațială Europeană.
Airbus Zero-G A310 este, pentru cei care și-ar dori să ajungă în spațiu, un prim pas în îndeplinirea visului. Avionul e folosit de Agenția Spațială Europeană și oferă pasagerilor experiența zborului la gravitație zero.
De la întoarcerea de pe Stația Spațială Internațională, în 2017, astronautul francez Thomas Pesquet se antrenează pentru a zbura cu Airbus Zero-G. Avionul recreează condițiile de zbor în spațiu în imponderabilitate.
6000 de Euro pentru un zbor cu Airbus Zero-G
Pentru astronautul de 39 de ani, noul job îi este familiar.
- Noua frontieră în aviație. Airbus şi Boeing se pregătesc să înlocuiască aluminiul din fuselajul avioanelor...
- Panică într-un avion Airbus A320, după un incendiu izbucnit în cabină, în timpul zborului. Aeronava, cu 160...
- Un pasager a atacat o însoțitoare de bord, apoi a deschis ușa și a sărit dintr-un Airbus A320 care se pregătea...
- O nouă şansă pentru un căprior lovit şi abandonat pe şosea. Helga, o şoferiţă cu inima de aur, l-a salvat de...
- Imagini spectaculoase surprinse în parcurile din Tokyo. Florile de cireş au transformat locul într-un peisaj de...
În antrenamentul său, astronautul Thomas Pesquet îi însoțește pe pasagerii care vor și ei să aibă parte de o asemenea experiență unică. Pentru ei, prețul unui zbor cu Airbus Zero-G este de 6.000 de Euro.
VIDEO: Astronautul Thomas Pesquet la bordul avionului Airbus Zero-G | Sursa: Youtube/AFP News Agency
Cum se zboară la gravitație zero cu Airbus Zero-G A310
Zborurile comerciale contracost cu pasageri sunt însă doar o sursă suplimentară de venit. Avionul a fost construit în schimb pentru a antrena astronauți și pentru cercetare.
Potrivit Agenției Spațiale Europene (ESA), Airbus Zero-G A310 face zboruri parabolice și, de obicei, în timpul unei curse, execută cam 31 de astfel de manevre.
De la un zbor orizontal, aeronava începe să urce gradual, într-un unghi de aproximativ 50 de grade. Această fază de urcare durează cam 20 de secunde, în care avionul experimentează o accelerație de 1,8 ori față de nivelul gravitațional de la suprafața Terrei.
Apoi, puterea motorului este redusă la minimum necesar, iar avionul urmează o traiectorie de cădere liberă, care durează aproximativ 20 de secunde, timp în care se produce fenomenul de imponderabilitate.

GRAFIC: Manevrele executate în timpul zborului parabolic de Airbus Zero-G A310 | Sursa: ESA
Manevrele de zbor parabolic cu Airbus Zero-G A310 sunt repetate, iar întreg ciclul durează aproximativ 3 minute: 20 de secunde de zbor la 1.8g, urmate de 20 de secunde de imponderabilitate, urmate apoi de alte 20 de secunde de 1.8 g, iar apoi 2 minute de pauză la gravitație normală.
După un grup de 5 astfel de manevre de zbor parabolic, urmează o perioadă mai lungă de odihnă la gravitație normală, de 8 minute.
Tot timpul zborului, persoanele aflate la bordul avionului Airbus Zero-G A310 sunt permanent înștiințate de fiecare manevră făcută și de durata ei, dar și de durata perioadei de odihnă.
Caracteristicile avionului Airbus Zero-G A310
- Avionul este un Airbus A310 cu două motoare, modificat
- Are ca bază Aeroportul Internațional Bordeaux-Merignac din Franța
- Masa totală a avionului e de 157 tone
- Lungime: 46,4 metri
- Anvergura aripilor: 43,9 metri
- Diametrul fuselajului: 5.6 metri
- Volumul total al interiorului: 300 metri cubi
- Pereții din interior, podeaua și tavanul sunt acoperiți cu un material special.
- Interiorul este luminat permanent cu becuri led
- Avionul are o capacitate de 40 de pasageri
- Avionul e echipat cu 4 uși pentru pasageri
3 ani de zboruri parabolice cu Airbus Zero-G A310
Avionul Zero-G este un Airbus A310-304 modificat al forțelor aeriene germane.
La 1 iulie 2014, a fost transferat la Bordeaux, pentru a-l înlocui pe predecesorul său, Airbus Zero-G A300, care a fost retras din serviciu la Koln, în Germania.

În martie 2015, Airbus Zero-G A310 a fost gata de zbor, iar pe 5 mai în același an a intrat oficial în serviciu.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰