Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Psihologia „vintage”. Cum au ajuns românii să se îndrăgostească de lucrurile vechi

În ultimii ani, anticariatele par să se fi înmulțit în România și din ce în ce mai multe magazine cu obiecte vintage și‐au deschis ușile.

de Redactia Observator

la 01.02.2016 , 12:49

În ultimii ani, anticariatele par să se fi înmulțit în România și din ce în ce mai multe magazine cu obiecte vintage și‐au deschis ușile.

Articolul continuă după reclamă

Trendul vintage nu este, însă, specific României. Într‐o lume cu un mare volum de produse vestimentare de calitate îndoielnica, căutările noastre pentru lucruri de calitate ne‐ar putea îndrepta pașii către magazinele vintage.

Hainele vintage, așa cum sunt definite pe Wikipedia, sunt produse noi sau second hand ale căror modele își au originile într‐o epocă anterioară. Interesul pentru piesele vintage a crescut foarte mult în întreaga lume, după ce au devenit mult mai ușor de expus pe internet, iar oamenii pot intra în posesia lor cu doar câteva clickuri.

Multe magazine online pun la vâzare sute de produse vintage, de la mobilier și decorațiuni, până la haine, ceasuri și corpuri de iluminat, după cum vedem aici.

De ce vintage?

Psihologia celor aflați în permanentă căutare de obiecte vintage poate fi analizată pe mai multe niveluri, indiferent dacă vorbim despre români sau despre locuitorii altor țări:

1. De multe ori, impulsul este legat de entuziasmul pe care îl naște „vânătoarea” de obiecte vechi. Este simplu să găsești hainele de care ai nevoie în miile de magazine online sau în mall‐uri, însă descoperirea unor obiecte și accesorii vechi devine o adevărată vânătoare de comori, conform psychologytoday.com, mai ales că nu știi niciodată ce vei găsi de fapt.

2. Al doilea motiv pentru care oamenii caută obiecte vintage este legat de integrarea  într‐o mică felie de istorie.

3. În al treilea rând, am auzit cu toții, din când în când, că „nu se mai fabrică lucruri ca înainte”, ceea ce este parțial adevărat. Pe de o parte, lucrurile de foarte bună calitate vin cu un preț, la care se adaugă, de multe ori, numele unui brand renumit pentru produsele sale. Pe de altă parte, lucrurile vintage au trecut, cu certitudine, testul timpului, deci rezistența lor este un punct forte pentru care oamenii consideră că „merită banii”.

4. Nu în ultimul rând, în epoca producției de masă, originalitatea este foarte greu de atins, iar achiziționarea și utilizarea unor produse vintage îi asigură pe cumpărători că poartă un lucru care nu se găsește pe liniile de asamblare ale fabricilor.

Autoarea seriei de opere „The Time Traveling Fashionista”, Bianca Turetsky, consideră că suntem atrași de obiectele vintage deoarece ne ajută să evadăm din prezent, „așa cum ne uităm la filmele vechi”, iar hainele vintage ne ajută să „trăim, prin îmbrăcăminte, o viață diferită de a noastră”.

„Găsirea unei piese prețioase vintage este mult mai satisfăcătoare decât cheltuirea banilor pentru o  poșetă scumpă, deoarece depunem un efort pentru a descoperi un accesoriu vechi”, spune Turetsky, care adaugă că fiecare dintre cei ce îmbracă o haină vintage poartă cu sine istoria unei persoane și se întreabă: „Cine a purtat‐o ultima dată și cum era viața sa?”.

Foto: pexels.com

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Inedit » Psihologia „vintage”. Cum au ajuns românii să se îndrăgostească de lucrurile vechi