Video Ce este mediana concurenţei şi cum estimezi şansele de succes ale unei companii la început de drum
Urmează o nouă rubrică IQ Financiar. Specialistul economic Iancu Guda ne explică cum estimezi veniturile unei companii la început de drum.
Cum să estimezi veniturile pentru o afacere aflată la început de drum. Deschizi o tarabă, ai o afacere nouă, deschizi un site, deschizi o companie, un depozit, ţi-ai luat un camion, vrei să presezi servicii de transport, cum estimezi veniturile la început de drum.
În primul rând trebuie să vezi ce au făcut alţii în situaţia ta, ca să îţi dai seama de realitatea din piaţă, având în vedere alte companii care au investit la fel ca sumă de început şi să vezi ce costuri au acele companii. Datele sunt publice, mergeţi pe site-ul Ministerului de Finanţe şi căutaţi persoana juridică, compania, după CUI, codul unic de identificare şi veţi găsi toate aceste cifre pe an. Sau dacă scrii pe Google numele companiei şi "raport credit". Vei găsi site-uri care îţi dau toate aceste informaţii consolidate.
Ce înseamnă mediana concurenţei
Trebuie să te duci în trecut şi să vezi toate companiile concurente şi vezi fiecare grup de companii cum au evoluat cifrele de afacere în timp. Linia roşie este mediana, mijlocul, îţi arată cum evoluează în timp veniturile unei afaceri la început de drum.
- Concedieri "fără precedent" la o mare companie aeriană. Cel puţin 15% dintre angajaţi vor fi daţi afară
- O companie americană închide o fabrică din România şi concediază 400 de angajaţi
- Bugetarii concediaţi cer în schimb 20 de salarii compensatorii. Le numesc "lucruri normale, de bun simţ"
- Iancu Guda, despre factorii care influenţează profitul şi dezvoltarea unei companii
- Tranzacţie surpriză: Un bancher american din echipa lui Obama preia o companie din Slatina, cu peste 2.000 de...
Doar 20% din companiile din România au 20 de ani, dacă ne uităm la toate cele active din ţara noastră. Deci nu rezistă decât 2 din 10 companii în timp. Să nu cazi în această capcană şi să înveţi din greşelile celorlalţi.
Cum facem afaceri pe termen lung
Ilfov şi Bucureşti, judeţele unde companiile după 10 ani ajung să aibă peste 5 milioane de lei, în medie în Cluj după 10 ani ajung la 4.5 milioane de lei, Timiş 4,1, Constanţa 4 milioane.
Exemplu şi mai concret, Cod CAEN 7500, activităţi servicii veterinare din Bucureşti, şi am calculat mediana. Ajunge în 10 ani, la 2,3 milioane de lei. Şi dacă deschid o clinică de servicii veterinare şi visez să facă 2,3 miliaone în 2-3 ani, realitatea e că îţi trebuie minim 10 ani să ajungi la acele cifre.
Dacă concurenţii au făcut această evoluţie în 10 ani, tu cum te diferenţiezi? Cum accelerezi mai repede? Cum au făcut cei care au crescut mai rapid? Nu înseamnă că dacă alţii au făcut aşa şi tu trebuie să faci la fel. Trebuie să faci ceva diferit ca să creşti mai repede şi mai profitabil decât concurenţa. De aceea multe afaceri nu reuşesc, pentru că îşi iau cheltuieli mari, venituri sunt foarte optimiste, nu se întâmplă, se blochează, au pierderi, şi 8 din 10 nu rezistă 20 de ani.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰