Antena Meniu Search
x

Video Trucuri pentru a avea sărbători pascale sănătoase şi cumpătate. Mișcarea este esenţială în această perioadă

După o perioadă de post și restricții alimentare, urmează zile cu mese pline. Atenție însă, excesele și unele practici ne pot duce de la festinul de Paşte direct la spital. Legumele ar trebui să fie nelipsite de pe masă, iar alcoolul consumat cu măsură. Nutriționiștii şi medicii ne dau câteva trucuri pentru a avea sărbători sănătoase şi cumpătate.

Redactia Observator
de Redactia Observator

la 23.04.2022, 19:57

Vezi și

Bărbat: Caş, ouă roşii, cozonaci, drob, de toate. 

Pe scurt, mulți carbohidrați. După o perioadă lungă de post, bunătăţile pregătite pentru zilele ce vin ne pot duce la spital dacă sunt consumate în exces. Legumele și fructele pot aduce un echilibru. 

Ionuț Ignat, nutriționist: E o veste bună, că e lume multă la piaţă, după fructe și legume. Acum întrebarea este cum ajung aceste legume şi fructe pe mesele noastre de Paşte și cum le combinăm. 

Reporter: Le gătiţi sau proaspete? 

Pe acelaşi subiect

Femeie: Proaspete. Câte un pic din toate. 

Bărbat: Suntem puțin bolnavi cu diabet și nu putem să mâncăm multă carne. Punem legume, punem.

Bărbat: După post, cred că tot legumele trebuie luate la rând, aşa. Nu trebuie să abuzăm.

De la teorie la practică, drumul ar trebui să fie cât mai scurt. 

Ionuț Ignat, nutriționist: Ideal este să reuşim să facem o salată, în forma ei cât mai crudă. Uite, ardeiul gras. Este cea mai bună sursă de vitamina C. Mult mai bună decât portocala. Mai avem şi roşiile, care sunt excepţionale, având un conţinut bogat de Licopen, un antioxidant natural, dovlecelul, care este extraordinar de slab caloric. 

Ideal ar fi să nu sărim peste micul dejun direct la un prânz copios. 

Ionuț Ignat, nutriționist: Micul dejun trebuie să fie echilibrat, format de regulă din unul, două ouă, câteva legume nu ne strică, pentru vitamine, minerale şi respectiv pentru fibre. Trucul pentru a mânca din toate este să facem o împărţire a farfuriei. Undeva la 30-40% ar fi bine să fie constituită din proteină şi încă o diferenţă de 30-40% din legume, cât mai proaspete dacă se poate. Şi abia o mică bucăţică să fie doar din combinaţia de grăsime, zahar şi făină. 

Sportul, esențial în această perioadă

Mișcarea este şi ea esenţială în această perioadă. Dacă nu mai găsim săli de fitness deschise, putem folosi aparatele din parcuri sau putem face plimbări lungi pe jos. Consumul de alcool ar trebui să fie şi el moderat. 

Prof.dr. Diana Cimpoeșu, medic șef UPU Spitalul Sf. Spiridon Iași: Deja în aceste zile premergătoare sărbătorilor Sfintelor Paşti au ajuns în urgenţe pacienţi cu intoxicaţie acută cu etanol si cu alcooli toxici. 

De fiecare data, de sărbători, accidente rutiere generate de consumul excesiv de alcool. Pentru cei cu boli cronice, regimul alimentar nu trebuie intrerupt și nici tratamentul.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

IPS Teodosie vrea post nou, de trei zile, într-un moment important pentru el. Sunteţi de acord?

Observator » Sanatate » Trucuri pentru a avea sărbători pascale sănătoase şi cumpătate. Mișcarea este esenţială în această perioadă