Autorităţile promit drum paralel cu Valea Prahovei pentru evitarea blocajelor
Aglomeraţia infernală de pe DN1 se va rezolva cu un drum paralel. Este soluţia găsită de autorităţi, care vor să transforme un drum forestier, neasfaltat, într-o şosea adevărată pe care şoferii să nu-şi mai piardă timpul şi nervii.
Aglomeraţia infernală de pe DN1 se va rezolva cu un drum paralel. Este soluţia găsită de autorităţi, care vor să transforme un drum forestier, neasfaltat, într-o şosea adevărată pe care şoferii să nu-şi mai piardă timpul şi nervii. Planul de modernizare e vechi, însă oficialii şi-au amintit de el abia după ce şoferii au stat şi câte 10 ore blocaţi în trafic în perioada sărbătorilor.
Sunt imaginile neputinţei. Neputinţa guvernelor din ultimii 30 de ani şi a şefilor de la Drumuri. Aglomeraţia de pe DN1 a devenit o tradiţie, mai ales de sărbători.
În 2020, oficialii au venit cu o nouă idee: un drum paralel cu Drumul Naţional 1.
Noua şosea s-ar construi în locul unui traseu pe care acum abia încap două maşini în acelaşi timp. Jumătate este drum judeţean, jumătate - forestier. O variantă mai scurtă cu aproximativ 20 de kilometri decât DN1.
Pentru modernizare este însă nevoie ca tot tronsonul să treacă de la Consiliile Judeţene în administrarea Companiei de Drumuri. Până atunci, primăriile peticesc cu asfalt.
Ca de fiecare dată, noul an vine şi cu promisiuni legate de construirea autostrăzilor.
Promisiunile legate de autostradă n-au lipsit din discursul niciunui politician.
Dincolo de promisiunile politicienilor, datele statistice arată cât de gravă este situaţia infrastructurii. În ultimii 52 de ani, în România au fost construiţi puţin peste 800 de kilometri. Asta înseamnă 15 kilometri anual. În 2019, Guvernul a dat în folosinţă 22 de kilometri de şosea de mare viteză.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰