Autostrada spre munte, încă o tărăgănare. Mai așteptăm ani buni pentru că se refac documentele
Autostrada spre munte mai aşteaptă, cel puţin încă trei ani. Sunt 100 de kilometri de autostradă a căror construcţie e tărăgănată de 18 ani. Compania de Drumuri scoate la licitaţie completarea studiului de fezablitate şi proiectul tehnic, cu finanţare din fonduri europene. De 30 de ani, guverne de toate culorile au inaugurat cioturi, s-au lăudat cu sutele de kilometri de autostradă în lucru şi ne-au amăgit cu promisiuni că vom circula pe drumurile patriei ca în Occident.
- Autostrada spre munte, nici măcar pe hârtie
- Planurile, făcute și refăcute de 18 ani
Pe unde se mai mişcă ceva pe drumurile din ţară, anunţurile se fac cu spectacol. Aşa a fost ieri pe şantierul Centurii Capitalei. Din cei 100 de kilometri pe care îi va avea centura, mândria noastră de acum e un ciot de 1,7 kilometri.
Ludovic Orban, premierul României: Construcția e una, tăiatul panglicilor este alta.
Valea Prahovei rămâne în continuare traseul nervilor. Planuri pentru autostrada spre munte există de 18 ani. Ultimul studiu de fezabilitate era din 2006. Acum, Compania de Drumuri o ia de la capăt, cu o nouă licitaţie pentru refacerea documentelor. Mai aşteptăm trei ani.
Gabriel Budescu, director direcţia tehnică CNAIR: Trebuie să înţelegem că efectiv despre începerea construcţiei vom vorbi după cele 35 de luni.
Şi asta dacă licitaţiile sunt rapide şi nu există contestaţii.
Gabriel Budescu, director direcţia tehnică CNAIR: Dacă va fi tronsonată putem vorbi de perioade de execuţie aşa, estimativ, undeva de la 16-18 luni, cel mai uşor tronson, până undeva la 24-30 de luni cel mai dificil.
Sunt termene optimiste. Realist, vom avea autostradă spre munte în circa zece ani.
Alex Vîlvoi, ONG România fără gropi: Situaţia va rămâne neschimbată. prin ianuarie se discuta despre o rută alternativă pe un drum judeţean, se discuta şi atât pentru că erau programate alegerile. În acest timp nu s-a făcut nimic.
Blocajele pe DN1 sunt deja legendare. Autostrada Ploieşti-Braşov ar urma să preia tot acest trafic.Tronsonul este împărţit în două secţiuni: Ploieşti-Comarnic cu o lungime de 48.6 kilometri şi Comarnic-Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri. iese harta
În 30 de ani, 31 de miniştri de Transporturi au reuşit să taie panglica pentru 728 de kilometri de autostradă. Adică 24 de kilometri pe an. Cabinetul Orban, aflat de 10 luni la guvernare, se laudă cu.contractele semnate şi şantierele în lucru.
Lucian Bode, ministrul Transporturilor: Infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economia României.
Este promisiunea ministrului care a refuzat să îşi asume vreun kilometru de autostradă când a preluat mandatul. În planul de relansare economică al Guvernului, se visa cu ochii deschişi: 3000 de kilometri de autostradă şi drumuri expres până în 2030.
Realitatea din teren e însă cea în care muncitorii cară, în lehamite, bolovanii puşi la temelia autostrăzii Sebeş-Turda.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰