Benzi unice pentru transportul în comun, în Bucureşti
Capitala României va avea benzi unice pentru transportul în comun. De data asta, nu va fi un experiment. Primăria vrea ca, de anul viitor, autobuzele, taxiurile şi maşinile serviciilor de urgenţă să circule pe o bandă specială. Acum doi ani, când au fost puse separatoarele în trafic, s-a creat haos.
Capitala României va avea benzi unice pentru transportul în comun. De data asta, nu va fi un experiment. Primăria vrea ca, de anul viitor, autobuzele, taxiurile şi maşinile serviciilor de urgenţă să circule pe o bandă specială. În urmă cu doi ani, când au fost puse separatoarele în trafic, s-a creat haos. Şoferii nu au înţeles ce se întâmplă, spun oficialii, care anunţă amenzi pentru cei care nu vor respecta noile reguli.
De la prima oră din zi, autobuzele din Bucureşti abia răzbesc în trafic.
Este motivul pentru care mulţi bucureşteni spun că nu-şi lasă maşinile acasă pentru a circula cu mijloacele de transport în comun. Nu ar câştiga timp.
Ideea benzilor unice nu este nouă. De la anul, însă, proiectul trebuie să devină realitate, spun oficialii.
Transportatorii - iar aici intră şi taxiurile - vor circula din Nordul Bucureştiului, de pe DN1, până pe Bulevardul Magheru şi pe Calea Dorobanţi doar pe
benzile unice, late de trei metri şi lungi de 8,5 kilometri.
Un şofer spune că "e normal să fie aşa. Dacă vrei o capitală frumoasă şi să circule oamenii ok, trebuie să faci asta ca în afară".
Un alt şofer spune că "cred că ar fi foarte bine pentru că ar limita toată aglomeraţia pe care o avem în fiecare zi".
Autorităţile au testat în urmă cu doi ani benzile unice pentru transportul în comun. Separatoarele au fost puse atunci după ieşirea din pasajul de la Băneasa. Circulaţia s-a îngustat de la trei benzi pe sens la două, iar şoferii au rămas blocaţi în trafic zeci de minute.
Directorul Societăţii de Transport Bucureşti spune însă că situaţia nu se va mai repeta.
Cei care vor încerca să circule pe banda unică, deşi nu au voie, vor fi amendaţi.
Potrivit Planului Integrat de Calitate a Aerului valoarea proiectului depăşeşte un milion de lei.
Benzi unice pentru transportul public există în toate marile oraşe europene, precum Hamburg, Copenhaga, Oslo sau Londra.
Bucureşti este însă capitala europeană cu cel mai prost trafic. Oficial, sunt înregistrate peste 1,2 milioane de maşini. Şi sunt sute de mii de maşini din provincie care tranzitează zilnic oraşul.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰