Bike-sharing, conceptul care a prins și în România, ajutat și de aplicații
Conceptul de bike-sharing ia amploare şi în România. O idee prin care se doreşte reducerea la jumătate a traficului rutier din oraşe, în următorii zece ani. Cum funcţionează? Pur şi simplu iei o bicicletă dintr-o parcare special destinată şi o laşi în alta, apropiată de locul unde ai treabă.
Conceptul de bike-sharing ia amploare şi în România. O idee prin care se doreşte reducerea la jumătate a traficului rutier din oraşe, în următorii zece ani. Cum funcţionează? Pur şi simplu iei o bicicletă dintr-o parcare special destinată şi o laşi în alta, apropiată de locul unde ai treabă.
Capitala oferă deja trei tipuri diferite de bikesharing. Cel mai nou este printr-o aplicaţie. O descarci, îţi faci un cont şi apoi primeşti toate indicaţiile pentru a lua o bicicletă.
Scanarea codului deblochează bicicleta. Pe telefon apar imediat, pe o hartă, locurile unde o poţi lăsa.
Costul bicicletei pe aplicaţie este de 3,8 lei pe oră. Dar există şi contraoferte. Închirierea cu abonament, din alte tipuri de parcări special destinate. Pentru 100 de lei pentru un an. Doar că numărul parcărilor special amenajate este mai redus decât al celor virtuale. Sunt nouă, momentan, în toată Capitala, dar sunt utilizate deja şi de străini.
Primăria Capitalei a anunţat că, din iunie, se va începe amenajarea primilor 67 de kilometri, dintr-un proiect de 240 de kilometri, de piste pentru biciclete. Cele mai multe dintre piste vor fi construite pe bulevardele mari, în zonele de Nord şi de Centru ale Capitalei. Între timp, managerii companiilor de bikesharing doresc extinderea conceptului în toată ţara.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰