Oraviţa-Anina, cea mai veche cale ferată din România a prins din nou viaţă
Construit pe vremea când nu se inventase dinamita, iar tunelurile şi stâncile se tăiau cu târnăcopul, tronsonul Oraviţa-Anina este din nou funcţional. Dar numai pentru turişti. Asta cu toate că tronsol urma să fie închis şi conservat.
- Este deja a doua excursie organizată pe traseul Oraviţa-Anina.
- Peste 200 de persoane s-au strâns pentru călătoria montană.
Construit pe vremea când nu se inventase dinamita, iar tunelurile şi stâncile se tăiau cu târnăcopul, tronsonul Oraviţa-Anina este din nou funcţional. Dar numai pentru turişti. Asta cu toate că tronsol urma să fie închis şi conservat.
Ceea ce echivala cu dispariţia lui. Însă calea ferată a fost salvată de o iniţiativă care are deja mulţi susţinători. Iar amatorii de călătorii cu inedita garnitură ar trebui să-şi facă rezervări din timp.
Este deja a doua excursie organizată pe traseul Oraviţa-Anina. Mai bine de 200 de persoane s-au strâns pentru călătoria montană de basm pe calea ferată, cu speranţa că un adevărat monument va fi salvat şi redat circuitului turistic.
În excursie nu s-au înscris doar curioşi, ci şi rude ale celor care au prins calea ferată în zilele ei de glorie.
Pe drum, oamenii au cântat, au dansat şi au făcut popasuri în cele mai importante puncte, mai ales la viaductele şi tunelurile impresionante, la care s-a lucrat doar cu unelte de mână.
Următoarea excursie va fi organizată în martie. Peste 200 de persoane şi-au făcut rezervare, mai ales că - în preţul de doar 50 de lei - sunt cuprinse şi masa, dar şi transportul cu autocarul până la gară.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰