Antena Meniu Search
x

Video CFR are întârzieri și la construcții. Podul din Grădiștea, o promisiune în care puțini mai cred

Întârzierile CFR nu sunt doar pe peroanele gărilor. Nici cu licitaţiile pentru lucrări nu stau mai bine. Șefii companiei au avut nevoie de şapte luni pentru a evalua o ofertă. E vorba de construirea unui pod în Giurgiu, care i-ar ajuta pe bucureşteni să ajungă mai uşor în Bulgaria. Podul care exista a fost distrus de inundaţii în 2005 şi de atunci nu s-a mai făcut nimic.

Valentin Stan
de Valentin Stan

la 11.11.2020, 22:43

Vezi și
  • Oamenii din Grădiștea n-au mai văzut roată de tren de 15 ani
  • CFR a avut nevoie de şapte luni ca să evalueze o singură ofertă
  • Cele mai importante știri ale zilei, la Observator 19

Grădiștea, județul Giurgiu. Aici e prima cale ferată din România. Nu e niciun pericol, căci oamenii de aici n-au mai văzut un tren din 2005, de când podul care traversa Argeșul a fost distrus de inundații. Imaginea unor vremuri demult trecute e un mesaj șters de vreme: nu e voie pe pod! Doar că podul nici nu mai există. Au rămas doar pilonii din beton. Fierul a fost furat de micii afaceriști din zonă.

După 15 ani, CFR promite însă că glasul roților de tren se va auzi din nou aici. Promisiuni pe care nu le mai crede niciunul dintre oamenii locului.

Absurdul situației nu se încheie aici. Deși licitația pentru noul pod a început în februarie, șefilor de la CFR le-a luat şapte luni ca să evalueze o singură ofertă. Firma respectivă a și câștigat licitația și ar trebui să se apuce de treabă.

Are opt ani la dispoziție să construiască podul care va lega din nou Bucureștiul de Giurgiu. Doar că apare încă o problemă. Vechea linie trece chiar prin Parcul Național Comana.

Nu este singura dovadă a neputinței CFR-ului din ultimii 30 de ani.

În această zonă, cel mai avansat proiect a fost început chiar de Nicolae Ceaușescu și abandonat după Revoluție. Pe acest pod ar fi trebuit să treacă nouă cale ferată, însă lucrările nu au continuat. Podul va rămâne părăsit pentru că CFR va construi unul nou, de la zero.

Am încercat să luăm legătura cu șefii de la CFR, însă au fost prea ocupați ca să răspundă.

Calea ferată care leagă Bucureștiul de Giurgiu este una cât se poate de importantă, pentru că se încheie în Sofia, capitala Bulgariei și ar putea să fie o alternativă pentru Autostrada Soarelui, mai ales că drumul spre vecinii noștri ar dura între 3 și 4 ore. În plus, ar fi o mână de ajutor pentru miile de navetiști din Giurgiu, care trebuie să plătească lunar 300 de lei doar pentru transportul cu autocarul.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri sociale » CFR are întârzieri și la construcții. Podul din Grădiștea, o promisiune în care puțini mai cred