Video Conturile de Facebook sau Instagram ne pot pune piedici în obţinerea jobului mult dorit sau pot duce la pierderea locului de muncă
În era digitalizării, conturile de Facebook sau Instagram ne pot pune piedici în obţinerea unui job sau, dimpotrivă, ne pot aduce oferta mult visată. Se întâmplă acest lucru din simplul motiv că tot mai mulţi angajatori verifică toate conturile de socializare ale unui candidat, înainte de a lua decizia de angajare.
Sunt şi date clare din piaţă - 6 din zece angajatori verifică profilurile de social media, iar aproape patru din zece ţin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare. Este de înţeles până la urmă. Reputaţia din online se răsfrânge şi asupra companiei în care vei lucra.
Tot ce postăm pe rețelele de socializare... și chiar lista de prieteni, sunt puse sub lupă acum, mai mult ca oricând.
Corina Diaconu, manager companie de recrutare: "Ceea ce se gaseste în online despre noi incepe sa devina un factor de care ambele parti tin cont. Ca atare este important ce postam despre noi pe social media si este importanta imaginea pe care o avem acolo"
Documentarea din social media poate face diferenţa
Tânăr: "Cand mergem la un interviu? Logic este folosit ca o sursa de informatii despre angajatii pe care urmeaza sa-i ai la companie. Deci este foarte important. Zic asta din experienta. Ai grija de facebook-ul tau ca si cum ai grija de cariera ta"
Tânăr: "In proportie de 50%- 50%. In primul rand poate vedea postarile tale sau poate vedea din prima cum esti ca om"
Specialiştii verifică toate conturile de socializare
De refuz se lovesc tot mai mulți angajați care aspiră la funcții de conducere, atunci când specialiștii din HR le verifica conturile de socializare.
Sorina Faier, manager companie de recrutare: "Cam 30% din angajati dupa ce sunt verificati de catre directori nu mai sunt angajati si asta din cauza postarilor. Trebuie sa facem curatenie foarte mare daca avem un job extrem de important. Ori trebuie sa-l stergem ori trebuie sa avem doua profile. Unu profesional chiar si de facebook si unu personal"
Lorena Rădulescu, reporter Observator: "50% dintre angajați consideră că reputația personală este mai importantă acum pentru dezvoltarea carierei decât era înainte de criza sanitara. Dintre aceștia mai mult de 30% au inceput sa investeasca în construcția unui brand personal pentru a se asigura ca au mai multe sanse de angajare. Pentru ca 90% dintre manageri spun că analizează brandul personal al candidatului în procesul de recrutare, iar Facebook, Twitter sau Instagram, platformele pe care avem conturi ajung să fie in detaliu analizate înainte de interviu"
Un studiu recent arată că angajaţii de până în 45 de ani au înţeles importanţa unui brand personal.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰