Cum va funcționa cartea de identitate electronică și ce date va conține. Bode: Românii o vor putea solicita din luna august

De Redactia Observator.
Publicat: 11.03.2021, 15:23.
Actualizat: 11.03.2021, 15:59

Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, a anunţat că a fost adoptată hotărârea privind stabilirea formei şi conţinutului actelor de identitate, ale dovezii de reşedinţă şi ale cărţii de imobil, iar românii vor putea solicita cartea de identitate electronică începând cu luna august.

www.dgepmb.ro/

"Este, practic, etapa finală a procesului de modernizare şi de aliniere la standardele europene a documentelor de identitate româneşti atât în ceea ce priveşte dimensiunea acestora, cât şi privitor la datele personale", a scris Bode pe contul său de Facebook.

Guvernul a stabilit ce date vor fi înscrise pe cartea electronică de identitate: Românii o vor putea solicita din luna august 2021

Noua carte de identitate electronică, pe care cetăţenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document şi va conţine elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanţia că identitatea nu le poate fi furată, iar instituţiilor publice sau private - certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document. Potrivit proiectului, pe cip sunt stocate imaginea facială și două amprente digitale cu care se pot autentifica în platforma de sănătate.

”Noua carte de identitate electronică, pe care cetățenii români o vor putea solicita începând cu luna august, va avea dimensiuni reduse faţă de actualul document și va conține elemente de securitate care vor asigura posesorilor garanția că identitatea nu le poate fi furată, iar instituțiilor publice sau private certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe acest document. În plus, prin actul normativ aprobat este prevăzută și simplificarea modalității de obținere a acestor documente, astfel că, dacă autoritatea publică deține deja anumite informații necesare soluționării cererii cetățeanului, acesta nu mai trebuie să prezinte documente doveditoare.

Știu că acesta este un proiect mult așteptat de români și că de-a lungul procesului de consultare publică a existat un interes deosebit din partea societății civile care a avut o contribuție valoroasă pentru definitivarea acestuia. Iată că acest parteneriat a dat roade și acum putem vorbi de modernizarea unui segment important al serviciilor pe care Ministerul Afacerilor Interne le oferă cetățenilor. Eforturile noastre nu se vor opri aici, pentru că cetățenii acestei țări merită servicii de calitate, iar modernizarea și eficientizarea acestei instituții este un deziderat pe care mi l-am asumat odată cu preluarea mandatului. Am încredere în toți specialiștii acestui minister că vor face în continuare tot ce este necesar pentru inițierea și definitivarea unor proiecte la fel de îndrăznețe și, în același timp, la fel de importante pentru români.” a explicat Bode.

Citește și:

Forma și structura cărții de identitate electronice

Pe față documentul va avea următoarele elemente: a) denumirea statului emitent; b) tipul documentului; c) numele de familie; d) prenumele; e) genul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin); f) cetățenia; g) data nașterii; h) codul numeric personal (C.N.P.); i) numărul documentului; j) data expirării valabilității; k) semnătura olografă a titularului; l) imaginea facială a titularului.
Pe verso vor fi următoarele elemente: a) domiciliul; b) data emiterii și autoritatea emitentă; c) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ); d) Zonă Cip.

Descarcă aplicaţia Observator News din Google Play sau App Store şi fii la curent cu ştirile momentului din România şi din lume.