Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Drumurile patriei, teste de anduranță pentru șoferii din România

Se spune că cel mai scurt drum este cel pe care îl ştii. Pentru sute de localnici din Calafat şi Băilești zicala se transformă într-un adevărat blestem. De zeci de ani oamenii fac naveta între cele două oraşe pe o rută care ocoleşte 20 de kilometri.

de Redactia Observator

la 07.02.2020 , 14:25

Se spune că cel mai scurt drum este cel pe care îl ştii. Pentru sute de localnici din Calafat şi Băilești zicala se transformă într-un adevărat blestem. De zeci de ani oamenii fac naveta între cele două oraşe pe o rută care ocoleşte 20 de kilometri.

Şi asta pentru că varianta scurtă este un adevărat coşmar, pentru că nu a mai fost întreţinută de primăriile care o administrează. Mai mult, pe ruta alternativă, folosită de majoritatea, doar cei cu stomacul puternic pot circula cu mai mult de 70 de kilometri pe oră.

Din lipsă de fonduri, primăriile care au în grijă drumul, nu l-au mai întreţinut, aşa că localnicii ştiu de mult să nu-l mai urmeze şi merg pe ruta ocolitoare: Drumul Județean 561 A. Nici pe acesta, însă, nu e o plăcere să circuli.

Vezi și

Pe lângă gropi sau denivelări, pe anumite porţiuni lipsesc şi marcajele, ne spune un reprezentant al unui ONG din domeniu.

Nu e de mirare că doar în 2019, s-au înregistrat pe acest drum şase accidente rutiere în care oamenii şi-au pierdut viaţa sau au ajuns în stare gravă la spital.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

De la Consiliul Judeţean aflăm că s-a găsit o soluţie pentru reabilitarea acestui drum care tranzitează sudul judeţului Dolj prin localităţile din Valea Dunării, până la limita cu judeţul Mehedinţi, şi au fost scoase la licitaţie două tronsoane.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Dacă atribuirea contractelor nu va fi întârziată de contestaţii, în 24 de luni de la începerea lucrărilor noul drum ar putea fi dat în folosinţă.

Modernizarea celor 70 de kilometri, cât însumează cele două tronsoane, costă aproape 50 de milioane de euro, iar finanţarea se face prin Strategia Uniunii Europene pentru regiunea Dunării. 

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Comentarii


Întrebarea zilei
Aţi decis cu cine votaţi în primul tur la alegerile prezidenţiale?
Observator » Ştiri sociale » Drumurile patriei, teste de anduranță pentru șoferii din România