Antena Meniu Search
x

Video Experiment Observator: Cum arată drumul spre mare şi câte nereguli întâlnim pe autostrada A2

Pe Autostrada Soarelui şoferii circulă după cum îi taie capul. Aici regulile par făcute doar ca să fie încălcate în goana după soare şi plajă. Nu ajută prea mult nici lipsa poliţiei sau amenzile prea mici. Am făcut un experiment şi o echipă Observator a plecat de dimineaţă pe A2. Am înregistrat toate neregulile şi le-am analizat cu un pilot. Concluzia: drumul spre mare e o ruletă, intră cine vrea, scapă cine poate.

Laurenţiu Rădulescu
de Laurenţiu Rădulescu

la 23.07.2021, 19:45

Vezi și

Experimentul Observator pe Autostrada Soarelui a început la ora 9.30 dimineaţa. Deja erau tronsoane în care se circulă în coloană, după o tamponare între o motocicletă şi o maşină. De la un punct devine evident că pe A2 fiecare şofer are propriile reguli după care circulă.

Laurenţiu Rădulescu: Extrem de interesant acum este faptul că prima bandă de circulaţie pe Autostrada Soarelui este liberă, pe cea de-a doua este coloană de maşini. Practic, după fiecare depăşire absolut niciun şofer nu revine pe prima bandă.

Ba chiar le sare muştarul când li se pare că nu mergem suficient de repede, deşi noi respectăm viteza legală. Pentru alţii, limita de viteză de 130 de kilometri pare opţională. Aşa că unii încearcă să-şi facă loc dând flashuri.

Laurenţiu Rădulescu: O altă problemă este exact ceea ce păţim noi în momentul de faţă, suntem în depăşire pe banda a doua în spate avem autoturisme care pur şi simplu se lipesc de noi. sunt la 4, poate 5 metri distanţă încercând să ne depăşească. Dacă nu reuşesc să o facă pe banda noastră, încearcă pe prima bandă.

Pe acelaşi subiect

În drumul spre plajă, prea puţini se mai gândesc la pericole.

Sorin Ene, pilot: La viteza de 120 de km/100/110 când am 10 metri până în autoturismul din faţa mea nici distanţa de frânare aproape nu o mai aveţi. Aceasta distanţă este consumată de timpul de reacţie, care este sub o secundă. Trebuie o distanţă de cel puţin 40-50 de metri.

Sfidarea regulilor continuă. Banda de urgenţă deja seamănă cu o parcare.

Sorin Ene, pilot: Banda de urgenţă se foloseşte în situaţii extreme. În situaţii în care avem pene imobilizante, adică pană cu care nu mai poţi să mai continui. S-au întâmplat multe accidente în care şoferii care au oprit pe banda de urgenţă fără niciun fel de motiv au fost pur şi simplu spulberaţi

Pe autostradă, nefiresc pare circulatul regulamentar. Dar asta nu se întâmplă decât de frică.

Laurenţiu Rădulescu: Practic, în momentul în care şoferii văd maşinile de la poliţie încetinesc până la 100-110 km/pe oră, îi depăşesc şi apoi apasă din nou pedala de acceleraţie

Însă poliţia autostrăzii nu poate acoperi toată şoseaua 24 de ore din 24. Iar şoferii ştiu asta şi profită din plin. Luni, 43 de şoferi s-au jucat cu viaţa lor şi a altor şoferi, când au întors brusc pe autostrada Soarelui şi au gonit sute de metri pe contrasens. Iar în urmă cu o săptămână 55 de maşini au fost implicate în cel mai mare carambol din ţară. 17 oameni au ajuns atunci la spital.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

35 de lei kilogramul de carne de miel înainte de Paşte. Consideraţi preţul acceptabil?

Observator » Stiri sociale » Experiment Observator: Cum arată drumul spre mare şi câte nereguli întâlnim pe autostrada A2