Noile reguli pentru șoferii Uber, Bolt şi Clever au fost stabilite într-un proiect de ordonanță
Guvernul are, în sfârşit, un set de reguli pentru Uber, Bolt şi Clever. Şoferii vor folosi maşini cu înscrisuri şi trebuie să le dea clienţilor bon fiscal. Nu vor avea nevoie de autorizaţii de transport, aşa cum cere acum legea taximetriei, ci doar de un atestat de la Autoritatea Rutieră Română.
Guvernul are, în sfârşit, un set de reguli pentru Uber, Bolt şi Clever. Şoferii vor folosi maşini cu înscrisuri şi trebuie să le dea clienţilor bon fiscal. În plus, nu vor avea nevoie de autorizaţii de transport, aşa cum cere acum legea taximetriei, ci doar de un atestat de la Autoritatea Rutieră Română. Proiectul a fost anunţat astăzi chiar de premier, la doar o săptămână de la aplicarea noilor reguli care au scumpit cursele şi au declanşat vânătoarea de amenzi.
Vânătoarea de şoferi care preiau curse prin aplicaţii s-ar putea încheia curând. După doar o săptămână de la schimbarea legii taximetriei, Guvernul a anunţat reguli clare pentru Uber, Bolt şi Clever.
Maşinile folosite pentru ride-sharing, nu mai vechi de 15 ani
Cea mai îmbucurătoare prevedere din proiect se referă la vechimea maşinilor folosite.
- Metoda inedită prin care un șofer de Uber își atrage clienții. Reacția lor când văd ce are bărbatul în...
- Profit uriaş pentru șoferii de Uber sau Bolt de Revelion. Tarifele se triplează după 3 noaptea
- 15 februarie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
- 15 februarie, Sfântul Apostol Onisim. Sărbătoare importantă în calendarul ortodox
- Evenimente în Bucureşti, în weekendul 15-16 februarie. Ce nu trebuie să ratezi
Pentru prestare serviciilor de ridesharing e nevoie mai întâi de o autorizaţie de la ARR, valabilă 3 ani, maşinile nu trebuie să fie mai vechi de 15 ani, iar ITP-ul trebuie efectuat o dată la şase luni.
În interiorul autoturismului ar trebui să existe un aparat de marcat electronic iar pe exteriorul lui, un ecuson cu numărul de înmatriculare şi numele platformei de care a fost acceptat autoturismul respectiv.
Un şofer de Uber spune că "cu ITP-ul la şase luni, oricum cine are o maşină mai veche de zece ani o făcea la un an de zile, acum se mai ridică aceste costuri cu 100 de lei. Asta nu e o problemă. Cu aparatul de marcat nu ştiu cum o să fie, de unde le cumpărăm sau ce se întâmplă cu ele".
Şoferii de taxi nu sunt de acord cu înţelegerea dintre autorităţi şi şoferii de ride-sharing
În schimb, un şofer de taxi nu este de acord cu prevederile şi spune că "aţi spus ceva de faptul că să nu fie mai veche de 15 ani. Mi se pare mult. Adică maşinile ar trebui să fie mult mai noi. Maxim cinci ani. Pentru că este în joc siguranţa clientului. Sunt convins că ai mei colegi nu vor reacţiona bine. Cu siguranţă din nou vor începe proteste".
Dacă acum firmele de ridesharing sunt libere să-şi aleagă colaboratorii, în viitor, şoferii ar urma să respecte reguli clare.
Potrivit proiectului de ordonanţă, şoferul de transport alternativ are cel puţin 21 de ani, deţine un permis categorie B, obţinut măcar cu doi ani în urmă, a fost declarat apt medical şi psihologic şi are cazierul curat. Tot el trebuie să obţină de la ARR şi un certificat de transport persoane în regim de închiriere.
Asta înseamnă că nu vor mai avea nevoie de autorizaţii precum taximetriştii. De o săptămână, aproape jumătate dintre şoferii UBER, Bolt şi Clever au renunţat să mai iasă pe traseu. Iar clienţii lor s-au plâns că plătesc curse şi de trei ori mai scumpe.
Proiectul de ordonanţă de urgenţă nu a fost încă afişat pe site-ul Ministerului Transporturilor şi nu se ştie dacă şoferii de transport alternativ trebuie să fie proprietarii autoturismelor pe care le conduc, aşa cum au insistat la discuţii cei de la Guvern.
Cerinţa şoferilor era să poată folosi şi maşini care nu le aparţin, dar pentru care deţin un contract de comodat. După ce va fi supus dezbaterii publice, proiectul ar urma să fie adoptat, cu amendamente sau fără, săptămâna viitoare.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰