Antena Meniu Search
x

Liniile de cale ferată din România, un adevărat pericol. Peste 70 la sută dintre acestea nu mai prezintă siguranţă

Pericolul pândeşte pe calea ferată. Un raport oficial arată că oricând se poate produce o catastrofă şi fiecare călătorie cu trenul înseamnă un risc uriaş pentru pasageri. Peste 70 la sută dintre linii nu mai prezintă siguranţă.

Vezi și

Pericolul pândeşte pe calea ferată. Un raport oficial arată că oricând se poate produce o catastrofă şi fiecare călătorie cu trenul înseamnă un risc uriaş pentru pasageri. Peste 70 la sută dintre linii nu mai prezintă siguranţă.

Iar peste jumătate dintre poduri şi podeţe sunt degradate. În faţa cifrelor alarmante, autorităţile rezolvă totul cu restricţii de viteză şi nu cu investiţii în modernizare. Aşa se face că se circulă de două ori mai greu decât în urmă cu un secol.

Şuruburi care ies la o simplă atingere. Poduri care se prăbuşesc.

Linii de cale ferată-pericol public. Radiografia Căilor Ferate Române este făcută chiar de cei din Ministerul Transporturilor. Negru pe alb, într-un raport trimis în Parlament. Statul recunoaşte că infrastructura e la pământ.

Mai bine de 65% din podurile pe care zilnic circulă mii de călători sunt declarate oficial degradate şi este nevoie urgentă de reparaţii capitale. 

Din totalul celor peste 13 mii de kilometri de cale ferată, aproape 10 mii nu mai sunt sigure pentru circulaţie. Adică 72% dintre ele.

Unde nu au reparat podurile şi podeţele, autorităţile au încetinit trenurile. Avem 489 de zone cu restricţii doar pe liniile de cale ferată care pleacă din Bucureşti. Mai grav este că tot un raport oficial ne arată că multe dintre aceste zone nu sunt semnalizate în teren. Mecanicul este cel care trebuie să se orienteze la faţa locului. 

Pe o porţiune de trei kilometri între localităţile Chiajna şi Grădinari, circulaţia feroviară se desfăşoară pe un singur fir, pentru că celălalt este închis pentru reparaţii. În aceste condiţii există şi restricţii de viteză. Nu se circulă cu mai mult de 30 de kilometri pe oră. 

Paul Dorneanu, Asociaţia Construim România: "Avem foarte mult material rulant care este într-o stare deplorabilă şi iarăşi, din cauza acestora, trenurile nu pot circula cu o viteză foarte mare."

Anul trecut, CFR Călători a întregistrat întârzieri de trei milioane de minute.

Lucian Bode, preşedintele Comisiei de Transport din Camera Deputaţilor: "O garnitura de marfa de la Curtici la Constanta parcurge acesta distanta in 7 zile. In comparatie cu 4 zile cat parcurgea aceeasi distanta pe vremea lui Carol al doilea."

O spune Şeful Comisiei de Transporuri din Camera Deputaţiilor, care a primit raportul. Astăzi, după apariţia datelor îngrijorătoare în presă, CFR a anunţat că documentul era trimis pentru a obţinute mai mulţi bani pentru reparaţii. 

"Restricţiile de viteză impuse la ora actuală pe anumite componente ale infrastructurii nu pot fi catalogate periculoase din punct de vedere tehnic, din contră, aceste condiţii restrictive garantează menţinerea siguranţei în traficul feroviar", se arată în comunicatul Companiei Naţionale de Căi Ferate.

În urmă cu o lună, o echipă Observator arăta că în cea mai mare gară din România, liniile de cale ferată pot fi un pericol. 

Din cauza ploilor torenţiale din această vară, pe râul Prahova, se pot repeta oricând scenele care exact în urmă cu două luni şocau întreaga ţară.

După ce podul de cale ferată din localitatea Budila s-a prăbuşit în Râul Târlung din cauza unei viituri, acum cel din zona satului Bobolia, e în pericol. Săptămâni la rând, apele învolburate au rupt bucăţi masive de beton din structura celor trei piloni.

Pentru ca nu a mai plouat in ultima perioada, debitul raului Prahova s-a diminuat, dar se poate vedea cu adevarat proportia dezastrului. Sunt bucati mari de beton ce au fost smulse din structura celor trei piloni ai podului de la bobolia, locul in care si-au riscat viata in fiecare zi mii de oameni. 

Pe acest pod trec zilnic aproape 30 zeci de trenuri care circulă pe ruta Ploieşti Vest - Braşov. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri sociale » Liniile de cale ferată din România, un adevărat pericol. Peste 70 la sută dintre acestea nu mai prezintă siguranţă