Animație. Cum s-a produs accidentul de la depoul Berceni. Zeci de angajați s-au salvat în ultimul moment din calea metroului
Incident extrem de grav la metroul bucureştean. În mod inexplicabil, un tren a scăpat de sub control, la depoul Berceni. Garnitura care gara la capăt de linie a sărit de pe şine, a rupt parapetul de protecţie şi a trecut prin zid direct în două încăperi adminstrative pe care le-a distrus după cum se vede. Două vagoane au rămas suspendate la aproape doi metri înălţime.
Incident extrem de grav la metroul bucureştean. În mod inexplicabil, un tren a scăpat de sub control, la depoul Berceni. Garnitura care gara la capăt de linie a sărit de pe şine, a rupt parapetul de protecţie şi a trecut prin zid direct în două încăperi adminstrative pe care le-a distrus după cum se vede. Două vagoane au rămas suspendate la aproape doi metri înălţime.
Din fericire, trenul nu avea călători, iar mecanicul a suferit răni uşoare. Însă, în această zonă lucrează zeci de angajaţi. Ar fi putut fi un carnagiu, dacă accidentul ar fi avut loc într-o zi lucrătoare.
Uluiţi, angajaţii depoului Berceni şi anchetatorii se uită la vagoanele metroului suspendate la doi metri înălţime.
La rândul său, Daniel Vasile, purtător de cuvânt ISU Bucureşti-Ilfov a declarat că este pentru prima dată când s-au confruntat cu un astfel de incident.
"Pentru noi, pompierii, este prima oara cand vedem un astfel de eveniment la rețeaua de transport cu metroul", a precizat Vasile.
La ora 9 şi 54 de minute garnitura trebuia garată în depou cu ajutorul unei locomotive. Pentru a putea fi împinsă pe şine, frânele ei au fost izolate. Mai erau 500 de metri de parcurs, când în mod inexplicabil, s-a cuplat tracţiunea trenului. Mecanicii au privit îngroziţi cum trenul accelerează fără să existe vreo intervenţie a lor. Mecanicul din locomotivă a reuşit doar să încetinească garnitura, de la 40 de kilometri pe oră, la 28. Cu acestă viteză, trenul a izbit tamponul de protecţie, a distrus vestiarul angajaţilor Metrorex şi a ajuns până în atelier.
Aproximativ 30 de angajaţi erau în atelier, în momentul accidentului. Când au auzit că se apropie metroul, au fugit şi nimeni nu a fost rănit. Unul dintre mecanici a însă nevoie de îngrijiri medicale.
Potrivit unor specialisti din sistem, este cel mai grav accident din istoria metroului bucureştean. Nu a afectat și circulaţia calatorilor. Însă, în ultima perioadă, pericolul a pândit în subteran. În urmă cu două luni, o echipă Observator a vrut să vadă exact cât de grave sunt problemele.
Angajaţii s-au plans de mai multe ori că descoperă zilnic conductori defecţi, care provoacă scurtcircuite, dar şi cabluri electrice care cedează săptămânal şi provoacă avarii majore.
Ți-a plăcut acest articol?
LikePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰