Primăria Capitalei caută soluţii pentru a-i face pe oameni să meargă cu autobuzul
În Bucureşti, capitala cu cel mai prost trafic din Europa, Primăria vrea să îi încurajeze pe oameni să circule mai mult cu autobuzul. La 110 ani de la înfiinţarea societăţii de transport, artişti, bloggeri şi influenceri îi invită pe tineri să pună oraşul în mişcare.
În Bucureşti, capitala cu cel mai prost trafic din Europa, Primăria vrea să îi încurajeze pe oameni să circule mai mult cu autobuzul. La 110 ani de la înfiinţarea societăţii de transport, artişti, bloggeri şi influenceri îi invită pe tineri să pună oraşul în mişcare. Doar că nu toate autobuzele şi tramvaiele sclipesc de curăţenie ca în videoclipul de promovare. Iar aerul condiţionat este o invenţie care nu a ajuns încă pe toate liniile.
La Gara Basarab, poţi ajunge cu tramvaie intrate în circulaţie în urmă cu 50 de ani. De aer condiţionat nu se pune problema. Pentru a putea respira, geamurile sunt toată ziua deschise.
Primăria Bucureşti urmează să achiziţioneze 100 de tramvaie, 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hibrid
Paradoxal, în zonă este cea mai modernă staţie, cea de pe Pasajul Basarab. Însă, după opt ani de la inaugurare, lifturile şi scările rulante nu funcţionează.
- "Stegarul dac", sub control judiciar. Îi este interzis să participe la adunări publice
- Tentativă de suicid la metrou. O minoră s-ar fi aruncat în faţa trenului, când intra în staţia de la Eroilor
- Capitala şi 10 judeţe, sub cod galben de vreme severă în următoarele ore
- Tramvaiul 41, blocat după coliziunea cu un Logan. STB a înfiinţat o linie specială pentru preluarea călătorilor
- 2 aprilie, evenimente importante care au avut loc în această zi de-a lungul timpului
Primăria îşi doreşte însă să schimbe imaginea transportului public. Printr-un clip, milioane de oameni sunt invitaţi să lase maşinile şi să se urce în tramvaie, autobuze şi troleibuze.
Societatea de Transport promite îmbunătăţiri moderne.
Pe lângă noile mijloace de transport, călătorii vor putea folosi în curând şi o aplicaţie care să îi ajute să ajungă mai uşor la destinaţie.
Iar plata călătoriilor se va putea face prin SMS sau cu cardul bancar. Chiar şi aşa, mulţi şoferi tot nu par dispuşi să renunţe la maşini.
Teoretic, din cele apropae 1.400 de autobuze care circulă în Bucureşti, 1000 sunt dotate cu aer condiţionat. Călătorii se plâng însă că nu întotdeauna aerul este respirabil. 50 de lei costă abonamentul lunar, pe toate liniile. Mult mai ieftin decât în alte ţări.
Adelina călătoreşte în toată lumea şi spune că se bucură cel mai mult de linia expres între Aeroport Otopeni şi centrul Capitalei. În timp ce turiştii străini spun că ar avea nevoie de hărţi şi explicaţii în limba engleză.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰