Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Românii încă preferă mirosul cernelii proaspăt aşternute pe hârtie. Cărţile digitale iau cu greu locul cititului tradiţional

Lectura nu mai este de mult activitatea favorită a majorității, iar asta se vede și în cifrele oficiale. În loc să citească o carte, tinerii, mai ales, preferă un joc video, un film sau alte variante atractive pentru generația lor. Tocmai de aceea cartea digitală este o țintă pentru autorii români prezenţi la Târgul Gaudeamus de la Craiova. Să pui însă pe piață un astfel de produs nu e uşor. În țara noastră decalajul este uriaș în comparație cu statele unde audiobook-ul și e-bookul au chiar și o treime din piața de consum. 

de Cristina Oprea

la 05.03.2023 , 11:59

Anda Simion este autor de carte de copii. A venit la un târg de carte însoțită de fiica ei căreia îi cultivă dragostea pentru lectură cu orice ocazie. Despre intrarea pe piața cărții vorbește cu emoție. 

Anda Simon, autor: În ultimii ani nu mai e vorba numai despre ceea ce scrii, de multe ori este vorba şi de cine eşti şi de cele mai multe ori, autorii care nu sunt cunoscuţi,  ajung greu la editurile mari chiar dacă au texte bune. 

Cărţile digitale iau cu greu locul cititului tradiţional în România

Vezi și

Pe fondul pandemiei, segmentul de carte în format audio sau e-book a crescut considerabil în statele din vest, în timp ce peste ocean, în SUA, audiobook-ul a depăşit o treime din piaţa de consum. La noi, însă, produsul încă nu se bucură de popularitatea pe care ar merita-o.

Pe acelaşi subiect

Mihai Firică, autor: Din păcate nu au recuperat acest trend. Cred că audiobook-urile au un viitor în piaţa editorială românească pe măsura promovării acestui tip de produs 

Cererea de cărţi digitale vine mai ales de la publicul tânăr. Şcolile care folosesc variante moderne sau alternative la cărţile tradiţionale spun că observă o deschidere mai mare a copiilor spre lectură. 

Claudia Cochină, director şcoală: Avem în faţă şi în sălile de clasă altfel de copii. Şi este foarte important să ne adaptăm la modul în care ei învaţă. Şi audiobook-urile sunt o astfel de soluţie. 

Cartea clasică va avea însă întotdeauna publicul ei. La nivel global, piaţa de carte digitală a depăşit 10% din total, cu o creştere accelerată în timpul pandemiei, care îşi menţine trendul pe plus. În România, cărţile digitale au o cotă de piaţă de circa 1%. 

Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri sociale » Românii încă preferă mirosul cernelii proaspăt aşternute pe hârtie. Cărţile digitale iau cu greu locul cititului tradiţional