Sendvişurile cu ton de la Subway nu conţin ton, potrivit analizelor de laborator. "Nu reuşim să facem o identificare"
Analize de laborator asupra sendvişurilor cu ton de la Subway comandate de New York Times nu au reuşit să identifice ADN de ton.
Un reporter a cumpărat sendvişuri cu ton de la trei magazine Subway din Los Angeles, apoi le-a dus la un laborator specializat în testare peştelui. Cercetătorii nu au reuşit să identifice vreo specie.
„Există două concluzii - este atât de procesat încât, oricât am putea scoate, nu reuşim să facem o identificare, sau nimic de acolo nu e ton”, a declarat pentru New York Times, un purtător de cuvânt al laboratorului.
În luna februarie, când Inside Edition a făcut un test similar bazat pe mostre de la fast food-urile din New York, un laborator din Florida, Applied Food Technologies, a confirmat prezenţa tonului în sandvişuri.
În luna ianuarie, doi clienţi din California au deschis un proces susţinând că produsele „sunt făcute din orice, dar nu din ton”. Reclamanţii au susţinut că acestea conţin „un amestec de diverse fierturi”, ingrediente „amestecate împreună, pentru a imita aspectul de ton”.
- Subway a fost dat în judecată, acuzat că tonul folosit nu ar fi cu adevărat ton: "Nu a fost prezent ADN de ton,...
- Un pachet de cafea a ajuns să coste 100 de dolari în Coreea de Nord. Kim Jong-Un a avertizat că există un deficit...
- Românii au devenit mai atenţi când fac cumpărături: "De la o vârstă te interesează să mănânci sănătos"
Subway, care are peste 22.000 de magazine în SUA, s-a confruntat cu mai multe procese, inclusiv unul colectiv în care a fost susţinut că sandvişurile de 30 de centimetri aveau, de fapt, dimensiunea de 27 de centimetri.
Legat de recentul proces, pe care l-a numit „nefondat”, compania îşi apără vehement conţinutul sendvişului de ton. Anul acesta şi-a promovat sendvişul de 30 de centimetri ca având „100% ton sălbatic”.
La începutul acestei luni, clienţii californiei care au dat în judecată Subway şi-au retras unele dintre cele mai grave acuzaţii. Dar au continuat să susţină că etichetarea şi marketingul pentru produsele pe bază de ton ale companiei sunt „false şi înşelătoare”.
Experţi în astfel de produse au spus că Subway ar putea să nu fie de vină pentru faptul că tonul nu este ton.
„Nu cred că ar eticheta greşit intenţionat. Ei cumpără o cutie de ton pe care scrie «ton». Dacă există vreo fraudă în acest caz, a avut loc la fabrica de conserve”, a declarat Dave Rudie, preşedinte al Catalina Offshore Products, pentru New York Times.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰