Șoferii Uber și Clever, luați în vizor de autorități, la presiunea taximetriștilor
La presiunea taximetriştilor, s-ar putea schimba regulile pentru cei care fac curse cu maşina personală. Mai exact, nu oricine poate câştiga un ban în plus în timpul liber, ci doar cei care sunt şoferi profesionişti, au case de marcat şi dau bon fiscal.
La presiunea taximetriştilor, s-ar putea schimba regulile pentru cei care fac curse cu maşina personală. Mai exact, nu oricine poate câştiga un ban în plus în timpul liber, ci doar cei care sunt şoferi profesionişti, au case de marcat şi dau bon fiscal. În plus, firmele de car sharing trebuie să aibă dispecerat.
Războiul dintre taximetrişti şi şoferii de Uber e cunoscut în toată lumea. Nici la noi nu putea fi altfel. Şoferii care fac curse cu maşina personală se vor supune aceloraşi regulilor precum taximetriştii. Mai exact, trebuie să aibă atestat de şofer profesionist, case de marcat şi să dea bon fiscal. Altfel, vor fi amendaţi.
În plus, firmele la care lucrează trebuie să aibă dispecerat şi licenţă de transport.
Legea transportului de pasageri interzice taximetria ilegală, dar conţine sintagma în mod repetat. Asta înseamnă că un poliţist trebuie să-l prindă pe şofer de mai multe ori, ca să-l amendeze. Taximetriştii au cerut guvernului să dea o ordonanţă de urgenţă pentru ca această expresie să dispară.
Șoferii de taxi, în minoritate
Dacă va fi aprobată, Uber, Taxify, Bla, Bla Car și Clever Taxi vor rămâne cu mai puţini şoferi. În acest moment, numărul maşinilor în sistem ride-sharing este peste cel al taxiurilor. Doar Clevel Taxi şi Uber au împreună 12.000 de autoturisme în Bucureşti, în timp ce taxiuri sunt în jur de 10.000.
De cealaltă parte, şi taximetriştii din Bucureşti sunt amendaţi dacă au maşini mai vechi de zece ani, dacă refuză o cursă, fumează în maşină, nu au o ţinută decentă sau dacă deranjează clienţii cu muzică şi discuţii în contradictoriu. Sancţiunile merg până la 5.000 de lei.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰