Supravietitorii accidentului din Muntenegru sustin ca soferul nu avea viteza
20 dintre supravietuitori au stat deja de vorba cu politistii. Le-au povestit clipele de groaza prin care au trecut. N-au pomenit de viteza, dar au vorbit despre un drum periculos. Un drum umed pe care soferul n-a mai putut stapani autocarul
O ploaie deasa si-un drum ingust, la inaltime, in mijlocul canionului. O curba periculoasa, miscari ciudate ale autocarului. Apoi, un copil, pe marginea drumului. Sunt franturi din filmul accidentului, retraite iar si iar de supravietuitori. “Cand sa intre pe pod a facut asa un salt. Cobora si nu a mai facut curba ca lumea”, a povestit Gheorghe Roibu, una dintre victime.
Din acel moment, isi mai aduc aminte doar finalul. Dezastrul din prapastie. “M-am trezit intre pomi. Cand am sarit prin geam imi amintesc. Si pamantul amestecat cu cioburi cum imi zgaria fata”, a marturisit o alta victima, Mihaela Niculescu.
Astfel de declaratii au auzit ieri politistii de la Omoruri, din IGPR. Le-au notat cu mare atentie. Trebuie sa refaca intregul film al accidentul. Piesa cu piesa. Ca intr-un puzzle. “Avand in vedere ca autocarul beneficia de serviciul flota, vom analiza si datele pe care acest serviciu le inregistreaza”, a afirmat Tiberiu Nitu, procuror general al Romaniei.
GPS-ul si tahograful. Acea cutie neagra a autocarului, gasita in prapastia din Muntenegru. Aparatul e avariat, dar banda e neatinsa. O banda care poate spune totul. Expertii spun ca fiecare dintre cei doi soferi au lasat in urma un card cu toata istoria drumului. De la plecarea din Bucuresti, pana in rapa.
Dupa patru ore si jumatate de mers, oprirea e obligatorie. Tahograful inregistreaza si schimbul soferilor, la volan. Acum, ancheta de baza e in Muntenegru. Insa, Parchetul General ar putea decide sa trimita un expert acolo. Trebuie sa cerceteze autocarul care, deocamdata, pare de neclintit. Ar putea fi recuperat doar pe bucati. “Se taie in asa fel incat elementele de siguranta ale autovehiculului sa nu fie afectate, adica sistemul de directie si sistemul de franare”, a subliniat Virgil Puticiu, presedintele Corpului Expertilor Tehnici.
Cu alte cuvinte, autocarul ar trebui taiat in trei bucati. Partea din fata e cea mai importanta. Analiza deformarii carcasei va arata dinamica accidentului. De ce anume s-a lovit prima oara, ce viteza a avut si cand a franat soferul.
Motorul e in partea din spate. Va fi atent expertizat. Iar centrul autocarului va stabili cum au fost raniti cei 47 de pasageri. 18 dintre ei, mortal. Informatii importante ar fi putut veni si de la celalalt sofer. Insa, starea lui e critica.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰